مسئولان شرکت هوایی آریانا در هرات، خواهان آغاز پروازهای مستقیم به سایر کشورها است، شرکت هوایی آریانا، شرکت دولتی است که زیر اثر وزارت مالیه فعالیت می‌کند. مسئولان نمایندگی شرکت هوایی آریانا در هرات، از نداشتن پروازهای بین‌المللی به شدت نگرانند. سید عبدالواسع اسحاق، آمر نمایندگی شرکت هوایی آریانا می‌گوید، علی‌رغم بین المللی بودن میدان […]

 مسئولان شرکت هوایی آریانا در هرات، خواهان آغاز پروازهای مستقیم به سایر کشورها است، شرکت هوایی آریانا، شرکت دولتی است که زیر اثر وزارت مالیه فعالیت می‌کند.

مسئولان نمایندگی شرکت هوایی آریانا در هرات، از نداشتن پروازهای بین‌المللی به شدت نگرانند.

سید عبدالواسع اسحاق، آمر نمایندگی شرکت هوایی آریانا می‌گوید، علی‌رغم بین المللی بودن میدان هوایی هرات، اما تاکنون این میدان در فهرست میدان‌های بین‌المللی جهان قرار نگرفته است.

آقای اسحاق می‌گوید، این نمایندگی جداگانه خواهان آغاز پروازهای مستقیمِ هرات به سایر کشورها است.

او می‌گوید: “ما تاکنون ترمینال استندرد نداریم و میدان‌هوایی هرات درست شود و پروازها هم درست می‌شود، خواست ما از وکیلان و مسؤلان این بوده‌است که کوشش نمایند در این میدان پروازهای بین‎المللی آغاز شود”.

شرکت هوایی آریانا  هم اکنون ۲ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و دو فروند ۳۱۰ ایرباس در اختیار دارد.

این شرکت همه‌روزه با ظرفیت ۱۳۸ نفر یک پرواز هرات – کابل دارد. قندهار، زرنج و مزارشریف از دیگر مقاصد هوایی این شرکت است.

با این‌همه، اما آقای اسحاق می‌گوید، این نمایندگی با چالش کمبود هواپیما نیز روبروست و اکنون شرکت هوایی آریانا حد اقل به ۴ فروند هواپیما؛ دو بوئینگ و دو هواپیمای کوچک مسافربری  برای پرواز به ولایات و سایر کشورها نیاز دارد.

او می‌گوید: “هواپیما خریداری شود و سکتورهای متعدد خود به‌خود فعال می‌شود، حداقل دو فروند هواپیمایی کوچک خریداری شود و پروازهای برخی ولایات را شروع نماییم و هواپیماهایی بزرگ برای انتقالات بزرگ، مانند انتقال حجاج که به شرکت ما سپرده شده‎است، به این اساس ما نیاز داریم که حداقل دو فروند هواپیمایی بزرگ داشته باشیم”.

ایتالیا، آمریکا و هم‌چنان سایر کشورهای عضو ناتو، تاکنون کمک‌های زیادی را برای بهبود خط پرواز میدان هوایی هرات انجام داده‌اند.

مسئولان اداره محلی می‌گویند، مشکلات طرح توسعه‌ای برطرف شده و قرار است دیزاین نقشه میدان مزار در هرات تطبیق شود.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات: “پیش از این مشکلاتی برای شرکت‎های هوایی وجود داشت، اما با توظیف یک شرکت امنیتی و ایجاد تغییرات سازنده در میدان، هیچ مانعی برای بین‎المللی شدن آن وجود ندارد و قرار است شرکت هوایی ترکیش ایرلاین پروازهای خویش از میدان هوایی هرات آغاز نماید”

پروازهای خارجی شرکت آریانا در کابل، شامل پروازهای مستقیمی به شهرهای آنکارا، استانبول، جده، دبی، دهلی، مسکو و اسلام آباد است.

میدان‌هوایی هرات در فاصله ۱۳ کیلومتری جنوب شهر و در ولسوالی گذره موقعیت دارد.

این میدان‌هوایی یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین میدان‌هوایی کشور است.

 

 

 

دسته بندی: اجتماعی, سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد