نزدیک به ۹۰ درصد زندانیان هرات امروز در یک اقدام داوطلبانه و به‌منظور حمایت از نیروهای امنیتی به این نیروها خون اهدا کردند. جسم‌های شان پشت میله‌های زندان، ولی گویا روح شان آزاد است، زندانیان زندان هرات، صف کشیده‌اند تا به گفتۀ خودشان به مجروحان و زخمی شدگان حمله‌های اخیر، خون اهدا کنند. ارباب غلام‌غوث […]

نزدیک به ۹۰ درصد زندانیان هرات امروز در یک اقدام داوطلبانه و به‌منظور حمایت از نیروهای امنیتی به این نیروها خون اهدا کردند.

جسم‌های شان پشت میله‌های زندان، ولی گویا روح شان آزاد است، زندانیان زندان هرات، صف کشیده‌اند تا به گفتۀ خودشان به مجروحان و زخمی شدگان حمله‌های اخیر، خون اهدا کنند.

ارباب غلام‌غوث یکی از زندانیانی‌ که حاضر است تا خون اهدا کند، این‌گونه سخن می‌گوید: “امروز عموم زندانیان زندان هرات آمده است که به مجروحان خون اهدا نمایند که تعداد شان هم‌‎ کم نمی‌باشند”.

سمونمل محمد داود معاون امنیتی مدیریت زندان هرات می‌گوید نزدیک به ۹۰ درصد زندانیان امروز داوطلبانه به حمایت از نیروهای امنیتی و ابراز همدردی به آن‌ها خون اهدا کردند.

او می‌‎گوید: “تمام اعضای پرسونل ما به‌شمول محبوسان حاضر شدند که به مجروهان خون اهدا نمایند”.

به گفتۀ سمونمل محمد داود این زندانیان به‌خاطر حمایت از نیروهای امنیتی و روحیه‌دهی به آن‌ها چنین اقدامی را انجام دادند.

او می‌‎گوید: “زندانیان زندان ولایت هرات، داوطلبانه حاضر شدند که زخمی‌‎ شدگان اخیری نیروهای امنیتی خون اهدا نمایند و از این طریق با نیروهای امنیتی همدردی و غم‌شریکی نمایند”.

محمد قاهر یکی دیگر از زندانیانی است که خریطه خون و قطره‌های خون او داشت رنگ می‌گرفت، این کارش را حمایت از نیروهای امنیتی خواند.

او می‎گوید” نیروهای امنیتی هموطنان ما است و جان خود را فدای وطن می‎کنند و ما به همین خاطر به آنان خون اهدا می‌نماییم”.

حملات اخیر بر نیروهای امنیتی افغان، احساسات مردم را در گوشه و کنار کشور برانگیخت و منجر به حمایت مردم از این نیروها شد.

از سویی هم بعد از حمله‌ی مخالفان مسلح بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ، که منجر به کشته و زخمی شدن دست‌کم ۳۰۰ تن شد، حالا نیروهای امنیتی از انگیزه‌ی بهتری برای مبارزه با مخالفان مسلح دارند.

گزارشگر: مسعود کریمی

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: اجتماعی, سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد