به تازگی اولین محموله‌ی کمک‌های غذایی آژانس صلح و توسعه  APD و Primacorp کشور کانادا به ارزش ۲۰هزار دالر برای ۲۰۰ خانواده زلزله زده در ولسوالی زنده‌جان هرات توزیع شد. این کمک‌های غذایی شامل آرد، روغن، برنج، لوبیا، شکر و نمک هستند. چهار زلزله‌ی قوی ۶٫۳ ریشتری بین ۷ تا ۱۵ اکتبر در هرات فاجعه […]

به تازگی اولین محموله‌ی کمک‌های غذایی آژانس صلح و توسعه  APD و Primacorp کشور کانادا به ارزش ۲۰هزار دالر برای ۲۰۰ خانواده زلزله زده در ولسوالی زنده‌جان هرات توزیع شد. این کمک‌های غذایی شامل آرد، روغن، برنج، لوبیا، شکر و نمک هستند.

چهار زلزله‌ی قوی ۶٫۳ ریشتری بین ۷ تا ۱۵ اکتبر در هرات فاجعه آفرید؛ زمین لرزه‌هایی که ۱۴۸۰ کشته و نزدیک به دوهزار زخمی برجای گذاشت و هزاران خانواده را بی‌خانمان کرد.

بر اساس آمار دفتر هماهنگ کننده‌ امور بشردوستانه سازمان ملل متحد(اوچا) ۲۸۹ روستا در این زمین لرزه‌ها آسیب دیده است که از این میان ۱۱ روستا به گونه کامل ویران شده، ۱۱۰ روستا به گونه متوسط ویران شده و ۱۶۸ روستا و ۱٫۶ میلیون نفر در شش ولسوالی و شهر هرات تحت تاثیر مستقیم این زلزله قرار گرفته است.

اوچا در ارزیابی‌های اولیه خود اعلام کرده بود که در پی این زلزله ۱۱۴هزار تن از روستانشینان نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند و ۱۰۶هزا تن آنان نیاز فوری به کمک‌های غذایی دارند.

به تازگی اولین محموله‌ی کمک‌های غذایی آژانس صلح و توسعه  APDو Primacorp کشور کانادا به ارزش ۲۰هزار دلار برای ۲۰۰ خانواده زلزله زده در ولسوالی زنده‌جان هرات توزیع شد. این کمک‌های غذایی شامل آرد، روغن، برنج، لوبیا، شکر و نمک هستند.

روستانشینان از کمک‌های سخاوتمندانه پریماکورپ خرسندند و میگویند این مواد حداقل برای یک ماه زندگی آنان را تامین میکند و آنان نیاز شدید به سرپناه، پتو و لباس زمستانی نیز دارند.

کمک‌های بشردوستانه پریماکورپ و آژانس صلح و توسعه APD کانادا پس از سروی‌های این نهاد از مناطق زلزله‌زده طی یک روند شفاف به ۲۰۰ فامیل از روستاهای نوآباد، هتل سفید و سیدآباد توزیع شد.

بر اساس ارزیابی‌های دفتر هماهنگ کننده‌ امور بشردوستانه سازمان ملل متحد(اوچا) ۹۳٫۶ میلیون دالر نیاز است تا به آسیب‌دیدگان زلزله در هرات کمک شود.

این برای نخستن بار طی دوسال گذشته است که کمک‌های بشردوستانه کشور کانادا برای مردم افغانستان رسیده است.

دسته بندی: خبرها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد