ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که به کنگره آمریکا گفته بود برای موفقیت ماموریتش در افغانستان به چند هزار نیروی نظامی تازه نیاز دارد، گفته که افغانستان در بخش مبارزه با ترورریسم به هماهنگی و همکاری بیشتر نیاز دارد. شاه حسین مرتضوی، […]

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که به کنگره آمریکا گفته بود برای موفقیت ماموریتش در افغانستان به چند هزار نیروی نظامی تازه نیاز دارد، گفته که افغانستان در بخش مبارزه با ترورریسم به هماهنگی و همکاری بیشتر نیاز دارد.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به رسانه‌ها گفت در صورتیکه مقام‌های آمریکا و افغانستان نیاز ببینند از هرگونه ظرفیت و امکانات در بخش مبارزه با تروریسم استفاده خواهد شد.

او گفته که اکنون نیروهای بین المللی که برای حمایت از حکومت و مردم افغانستان حضور دارند براساس توافقی است که میان کابل و کشورهای بین المللی صورت گرفته است.

به گفته آقای نیکلسون ۱۳ هزار و ۳۰۰ نیرویی که در حال حاضر در افغانستان هستند برای انجام عملیات ضد تروریستی کفایت می‌کنند اما برای آموزش و مشاورت درست به نیروهای امنیتی افغانستان به چند هزار نیروی تازه نیاز است.

آقای مرتضوی درباره صحبت تیلفونی روسای جمهوری آمریکا و افغانستان گفت که دو طرف درباره ادامه حمایت آمریکا از مردم و دولت افغانستان صحبت کردند و در رابطه به امور اقتصادی، توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری با هم تبادل نظر کردند.

او گفت در این صحبت درباره خطرهای که تروریسم متوجه منطقه کرده نیز بحث شد و هر دو جانب در مورد کشورهای که حامی تروریسم هستند نیز صحبت کردند.

آقای مرتضوی افزود که رئیس جمهوری افغانستان به آقای ترامپ در این صحبت تلفنی گفت که افغانستان در آینده به یک شریک خوب آمریکا در منطقه تبدیل خواهد که متکی به خود است.

او گفت که قرار است به زودی دو طرف با هم دیدار کرده و هر دو جانب توافق کردند که تیم‌های کاری دو کشور بر سر موضوعاتی که صحبت شده و برنامه کاری دیدار روسای جمهور دو کشور کار نمایند.

محمد احمدی

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
۲ دیدگاه
  1. Kristen

    It’s veery trouble-free to fijnd ouut anny topic oon nett ass compared too books, aas I foujnd tuis paragraph aat this website.
    I couldn’t reffrain from commenting.Perrectly written! It iis thee
    bwst time to make some pans foor thhe future aand it’s time tto bbe happy.
    I’ve read this post aand iff I coould I wish to suggyest yyou feww interedsting things oor advice.
    Pehaps youu ccould wrie newxt articcles referring tto
    tyis article. I wwnt tto rea evewn more tthings abgout it!
    http://foxnews.co.uk

    • رادیو معراج

      تشکر از شما برادر عزیز که نظر دادید، ممنونم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد