چهره‌ی شهر هرات بعد از جاری شدن سیلاب‌های روز چهارشنبه تماشایی نیست، گل و لای و زباله‌هایی که به همراه سیلاب آمده و در گوشه و کنار شهر ذخیره شده، چهره‌ی این شهر را زشت ساخته است. با این حال امروز برای پاک کاری شهر و جاده‌ها، اداره‌ی شهرداری و مردم این ولایت دست به […]

چهره‌ی شهر هرات بعد از جاری شدن سیلاب‌های روز چهارشنبه تماشایی نیست، گل و لای و زباله‌هایی که به همراه سیلاب آمده و در گوشه و کنار شهر ذخیره شده، چهره‌ی این شهر را زشت ساخته است.

با این حال امروز برای پاک کاری شهر و جاده‌ها، اداره‌ی شهرداری و مردم این ولایت دست به کار شدند.

شکستن دیوار جوی نو و جاری شدن سیلاب‌های هفته‌ی گذشته، بر علاوه‌ی ویرانی خانه‌ها، زباله‌ها و گِل و لای همراه خود را در گوشه و کنار شهر پراکنده ساخت.

روی این حساب شهرداری هرات تصمیم گرفت تا در فراخوانی از مردم و نهادهای مدنی بخواهد تا در پاک‌کاری دو روزه‌ی این شهر سهیم شوند.

پاک‌کاری خیابان‌ها از مناطقی شروع شد که بیشتر آسیب دیده بودند.

غلام غوث نیک‌بین، معاون اداره‌ی شهرداری هرات می‌گوید در این برنامه‌ی دو روزه هزاران نفر بسیج شده اند.

وی می‎گوید “یک هزار نفر جوانان و یک هزار نفر دیگر پرسونل شهرداری هرات، بسیج شده اند که برای مدت دو روز شهر را پاک‌کاری نمایند”.

شهروندان هرات نیز امروز بی‌کار ننشسته اند و آنان نیز به همراه تعدادی از فعالان مدنی، برای پاکی شهر، کمر همت بستند.

این جوانان می‎گویند “وقتی مشکل بوجود میاید، همکاری مردم و جوانان با تمام ارگان‎ها و به ویژه شهرداری، خیلی مؤثر است، به همین خاطر ما جوانان هم در این امر شرکت کردیم”.

بر اساس پیش بینی‌ها، از دوشنبه‌ی همین هفته هرات دوباره شاهد باران‌های سنگینی خواهد بود، اما با این وجود معاون شهرداری هرات می‌گوید این بار تدابیر بهتری برای جلوگیری از جاری شدن سیلاب‌ها در شهر مدنظر گرفته شده است.

وی می‎گوید “وبسایت‎های مربوطه نشان می‎دهد که هرات بازهم شاهد بارندگی خواهد بود، به همین اساس اداره شهرداری، برای جلوگیری از سیلاب‎ها و هم‎چون واقعات، پنج سایت را مدنظر گرفته است که هر سایت شامل بلدوزور، لودر، اسکاواتر، واترپمپ و غیره را مدنظر گرفته است”

جاری شدن سیلاب‌ها در شهر بر علاوه‌ی خسارات مالی، میان مردم سر و صداهایی زیادی به پا کرد و حتی برای بررسی مشکل، هیأتی متشکل از انجینران شهرسازی، از سوی رئیس جمهوری به این ولایت آمد.

حالا اداره‌ی شهرداری تصمیم گرفته تا در سال جاری دست‌کم ۷۰ میلیون افغانی را در راستای ایجاد کانال به مصرف برساند.

 

دسته بندی: اجتماعی, سیاسی, فرهنگی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد