از بندر اسلام قلعه گرفته  تا بندر تورغندی و گمرک مرکزی هرات؛ همواره از آن‎ها به‌عنوان  ادارات آلوده به فساد نام برده می‌شود. محمد انور رحمانی رئیس اداره گمرک هرات می‌گوید: هنوزهم در بخش‌های مختلف این اداره فساد اداری وجود دارد ،اما تلاش‌ها برای مبارزه با این افراد فاسد جریان دارد. وی می‎گوید: “این مسؤلیت […]

از بندر اسلام قلعه گرفته  تا بندر تورغندی و گمرک مرکزی هرات؛ همواره از آن‎ها به‌عنوان  ادارات آلوده به فساد نام برده می‌شود.

محمد انور رحمانی رئیس اداره گمرک هرات می‌گوید: هنوزهم در بخش‌های مختلف این اداره فساد اداری وجود دارد ،اما تلاش‌ها برای مبارزه با این افراد فاسد جریان دارد.

وی می‎گوید: “این مسؤلیت من است و ما هم برنامه‎های مختلف را روی دست داریم و در حال تطبیق کردن هستیم، کمیته‌های مختلف را ایجاد کرده‎ایم که روند انتقال اموال را بصورت شفاف بررسی نماید”.

با این اوصاف مسئولان اداره گمرک هرات می‌گویند که عواید امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.

آقای رحمانی می‌گوید که گمرک هرات، امسال دست‌کم بیش از ۱۷ میلیارد و ۱۰۴ میلیون افغانی در آمد داشته است.

در همین حال مسئولان محلی در هرات می‎گویند که چند کارمند بلندپایه اداره گمرک این ولایت به دلیل دست داشتن در فساد اداری از کارشان برکنار شده اند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید در جریان سال روان بیش از ۱۵۰ کارمند دولتی، که بیشترشان در ادارات  پر در آمد وظیفه داشتند، به دلیل دست داشتن در قضایای فساد اداری مورد پیگرد قرار گرفته اند.

او می‎گوید “این کارمندان از پایین ترین رتبه تا بلندترین رتبه را شامل می‌شود و حتی در میان آنان خانم‎ها هم وجود دارد که دوسیه‎های این افراد در حالی بررسی است و برخی‎های شان حکم نهایی‎اش صادر شده است”.

فساد در ادارات دولتی هرات به ویژه ادارات آمدزا، همواره انتقاد‌های را در پی داشته است اما با آن هم، هنوز برای مبارزه و ریشه‌کن ساختن فساد در ادارات دولتی راه زیادی باقی مانده است.

گزارشگر: قدرت الله حمیدی

ویراستار: محمد احمدی

نسخه صوتی گزارش را در ذیل شنوا باشید

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد