امسال برای نخستین‎بار از روز نهم حوت (روز ملی نظامیان) در سراسر کشور و ولایت هرات تجلیل به عمل آمد و مردم و مقام‎های حکومتی از نیروهای تقدیر کردند. اما در هرات هم از این روز با حضور مقامات بلندپایۀ وزارت دفاع ملی و مقامات دولتی و شهروندان تجلیل شد. در مراسمی‌که در مقر قول […]

امسال برای نخستین‎بار از روز نهم حوت (روز ملی نظامیان) در سراسر کشور و ولایت هرات تجلیل به عمل آمد و مردم و مقام‎های حکومتی از نیروهای تقدیر کردند.

اما در هرات هم از این روز با حضور مقامات بلندپایۀ وزارت دفاع ملی و مقامات دولتی و شهروندان تجلیل شد.

در مراسمی‌که در مقر قول اردوی ۲۰۷ ظفر برگزار شد امان‌الله مبین فرمانده ارتش در غرب کشور گفت که نیروهای امنیتی به حمایت مردم محتاج اند.

وی در این مورد گفت “من از آدرس عموم نیروهای امنیتی به شما هم‎شهریان خود وعده می‎دهم که بخاطر دفاع از مال و جان شما، حاکمیت قانون، مساعد ساختن شرایط بهتر برای تمام نهادها و سکتورها، حفاظت و پاسداری از تمام افتخارات بدست آمده، شب و روز به صورت خستگی ناپذیر تلاش خواهیم کرد”.

با این حال مسئولان محلی هرات می‎گویند که در این روز نباید خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی نادیده گرفته شوند.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید روحیه نوازش نسبت به خانواده‌های شهدا ، در جامعه باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود .

او می‎گوید “مردم و شهروندان نباید به تقدیر و احترام نیروهای امنیتی بسنده نماید بلکه روحیه نوازش از خانواده‎های شهدا را باید همگانی بسازیم”

هم‌چنان نیروهای امنیتی می‎گویند که حمایت و پشتیبانی مردم می‌تواند به آن‌ها نیروی بیشتری ببخشد تا در مقابل دشمن مقاومت کنند.

کابینه حکومت وحدت ملی اخیراً  نهم ماه حوت را به هدف تقدیر از نظامیان کشور و حمایت از خانواده‌های جان باختگان این نیروها، به‌نام روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی نام‎گذاری کرد.

پیش از این ارگ ریاست جمهوری گفته بود که ، تاریخ نهم ماه حوت یک فلسفه تاریخی دارد و در این روز امان الله خان پادشاه پشین افغانستان استقلال کشور را اعلام کرد و تعهد نمود که تا کسب کامل استقلال به مبارزه‌اش ادامه دهد.

نسخه صوتی گزارش را در ذیل شنوا باشید

دسته بندی: سیاسی, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد