سخنگوی والی ولایت هلمند تأیید می‎کند که در یک حمله مرگبار “خودی” دست‎کم یازده سرباز پولیس کشته شده‌‎اند. آقای عمر زواک سخنگوی والی هلمند امروز سه شنبه گفت “این حمله دیشب در حوزه دوم امنیتی شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت اتفاق افتاده است”. آقای از توضیحات بیشتر خودداری کرد، اما به گفته برخی منابع […]

 

سخنگوی والی ولایت هلمند تأیید می‎کند که در یک حمله مرگبار “خودی” دست‎کم یازده سرباز پولیس کشته شده‌‎اند.

آقای عمر زواک سخنگوی والی هلمند امروز سه شنبه گفت “این حمله دیشب در حوزه دوم امنیتی شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت اتفاق افتاده است”.

آقای از توضیحات بیشتر خودداری کرد، اما به گفته برخی منابع دیگر عامل این کشتار یک فرد نفوذی طالبان در میان نیروهای امنیتی بوده است.

در همین حال مسؤلان بیمارستان هلمند این خبر را تأیید می‎نماید و از منتقل شدن اجساد یازده نفر به این بیمارستان سخن گفته است.

این در حالی است که گروه طالبان تا هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است و گفته می‌شود که فرد قاتل فرار کرده و به گروه طالبان پیوسته است.

حمله دیشب بیانگر این است که “حملات خودی” تا اکنون یک چالش بزرگ در برابر نیروهای امنیتی افغانستان است که از چند سال پیش بدینسو افزایش یافت و مقام‌های حکومتی را نگران کرده است

با آن‎که دولت افغانستان تدابیر سختگیرانه‎ای را در برابر نیروهای نفوذی در میان نیروهای امنیتی به اجرا گذاشت، اما این حمله دیشب برملا می‌سازد که نفوذ طالبان در صفوف نیروهای امنیتی یک مسئله جدی است.

 

دسته بندی: خبرها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد