محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور، امروز پنجشنبه در مراسیم نهمین دور فراغت افسران دانشگاه دفاع ملی مارشال فهیم، خطاب به آن‌‎ها گفت “اجازه نخواهیم داد که حقوق شما پایمال شود و لباس و غذای شما دزدی شود و به افراد فاسد که در نیروهای امنیتی هشدار داد”. به گفته وی مبارزه با اختلاس و […]

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور، امروز پنجشنبه در مراسیم نهمین دور فراغت افسران دانشگاه دفاع ملی مارشال فهیم، خطاب به آن‌‎ها گفت “اجازه نخواهیم داد که حقوق شما پایمال شود و لباس و غذای شما دزدی شود و به افراد فاسد که در نیروهای امنیتی هشدار داد”.

به گفته وی مبارزه با اختلاس و سوء استفاده از امکانات نیروهای امنیتی در اولیت کاری ما است و گفت اگر کسی مرتکب فساد شود، مورد پیگیری قانون قرار خواهد گرفت.

پیش از این بارها گزارشاتی از سوء استفاده از امکانات نیروهای امنیتی به شمول غذا، مواد سوخت و حتی سلاح و مهمات آن‌ها منتشر شده است.

سربازان خیالی و فساد در نیروهای امنیتی کشور،  در گزارش‌های سازمان‌هایی که در راستای مبارزه با فساد کار می‌کنند، نیز بازتاب یافته است.

آقای غنی در مراسم امروزی، توانایی‌های نیروهای امنیتی کشور را ستود و گفت آن‌ها باعث شدند جامعه جهانی برای بار دیگر به افغانستان اعتماد کنند و حمایت‌شان را از این کشور اعلام کنند.

او افزود که سربازان افغان تنها برای دفاع از کشورشان نه، بلکه در خط مقدم مبارزه با تروریسم بین‌المللی هستند و با تهدیدی که کل بشریت را به خطر می‌اندازد، مبارزه می‌کنند.

رئیس جمهوری افغانستان از برنامه‌هایی برای تقویت نیروهای امنیتی این کشور یاد کرد و افزود که نیروهای هوایی این کشور نیز فعال شده و تا سال ۲۰۲۰ کاملا تکمیل خواهد شد.

تلاش دولت افغانستان برای تقویت نیروهای امنیتی این کشور در حالی صورت می‌گیرد که تلفات این نیروها پس از به عهده گرفتن مسئولیت امنیتی در کشورشان، افزایش یافته و شمار کل این نیروها رو به کاهش است.

این در حالی است که که در یک سال اخیر گزارش‎ها نشان می‎دهد که تلفات نیروهای امنیتی، نسبت به سال‎های گذشته افزایش یافته است.

دسته بندی: سیاسی, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد