امروز به‌مناسبت بست و هفتم حوت یا روز خبرنگار در کشور، فدراسیون ملی خبرنگاران ورزشی افغانستان برنامۀ اختتامیه جام چهار جانبه فوتسال در هرات را برگزار کرد. در این مسابقۀ فوتسال، بین مقام ولایت، پولیس، مجموع ادارات دولتی و خبرنگاران جام گذاشته شده بود که سر انجام مقام ولایت قهرمان این جام شناخته شد. فیروز […]

امروز به‌مناسبت بست و هفتم حوت یا روز خبرنگار در کشور، فدراسیون ملی خبرنگاران ورزشی افغانستان برنامۀ اختتامیه جام چهار جانبه فوتسال در هرات را برگزار کرد.

در این مسابقۀ فوتسال، بین مقام ولایت، پولیس، مجموع ادارات دولتی و خبرنگاران جام گذاشته شده بود که سر انجام مقام ولایت قهرمان این جام شناخته شد.

فیروز مشعوف مسئول فدراسیون ملی خبرنگاران ورزشی افغانستان در هرات، هدف از راه اندازی این مسابقات را اتحاد و همبستگی با ادارات دولتی عنوان می‌کند.

در این برنامه به شمول خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ها، مقام‌های بلند رتبه دولتی هم اشتراک داشتند.

هم‌زمان با این روز شماری از خبرنگاران از آن‌چه کم‌توجهی حکومت نسبت به وعده‌های حکومت به خبرنگاران انتقاد می‌کنند.

یکی از وعده‌های داده شده مقام‌های محلی هرات به خبرنگاران، توزیع نمرات زمین است که با گذشت بیش از ۵ سال از این برنامه، تاکنون نمرات زمین به خبرنگاران داده نشده است.

آنان می‌گویند:

«با گذشت هر سال محدویت‌های بیشتری بر خبرنگاران اعمال می‌شوند، اما ما کوشش داریم که این ذهنیت را برای حکومت مرکزی بوجود بیاوریم که خبرنگاران اردوی بدون سلاح است و در خط مقدم آزادی بیان همواره مبارزه می‌کنند».

نقض قانون حق دسترسی به اطلاعات و نداشتن مصئونیت شغلی در کار روزنامه نگاری، چالشی دیگری است که در برابر خبرنگاران قرار دارد.

به گقته قدیر شاهین نماینده نهاد ملی ژورنالیستان افغانستان در هرات، ادامه این روند و کم‌توجهی حکومت به وضعیت رسانه‌ها و خبرنگاران، دست‌آورد حکومت در بخش آزادی بیان در پانزده سال اخیر را صدمه جدی خواهد زد.

او می‌گوید:

«خبرنگاران به‌گونۀ بی‌پشینه با چالش‌های متعدد مواجه هستند، اگر وضعیت به همین منوال ادامه بیابد، ما هیچ امیدی برای آینده کار خبرنگاری نمی‌بینیم و از رئیس جمهوری می‌خواهیم قوانینِ را که خود مُهر تأیید زده است، تطبیق نماید».

اما مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات، مشکلات موجود در برابر حرفه خبرنگاری  را می‌پذیرد.

آریا رؤفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات نوید از جلسۀ مهم به منظور یافتن راه حل مناسب سدراه خبرنگاران می‌دهد.

بارها مشکلات و چالش‌های سدراه خبرنگاران و رسانه‎‌ها و به‌ویژه دسترسی خبرنگاران به اطلاعات در محافل و برنامه‌های نهاد‌های حامی خبرنگار، در حضور مسئولان بلند رتبه دولتی در میان گذاشته شد و مسئولان وعده‌های نسبت به حل مشکلات موجود داده اند، اما تاکنون جنبه عملی به خود نگرفته است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد