امروز مقام‌های بلندپایه‌ی محلی هرات به شمول والی، نمایندگان مردم در پارلمان و شورای ولایتی در حضور صدها باشنده‌ی ولسوالی انجیل؛ ۲۱ پروژۀ زراعتی را افتتاح و به بهره برداری سپردند. کانال‌های آب‌یاری و ساخت بندهای آبی، بخش عمدۀ از این ۲۱ پروژه را شامل می‌شود که به ارزش ۱۷۰ میلیون افغانی در ولسوالی انجیل […]

امروز مقام‌های بلندپایه‌ی محلی هرات به شمول والی، نمایندگان مردم در پارلمان و شورای ولایتی در حضور صدها باشنده‌ی ولسوالی انجیل؛ ۲۱ پروژۀ زراعتی را افتتاح و به بهره برداری سپردند.

کانال‌های آب‌یاری و ساخت بندهای آبی، بخش عمدۀ از این ۲۱ پروژه را شامل می‌شود که به ارزش ۱۷۰ میلیون افغانی در ولسوالی انجیل هرات به بهره برداری رسید.

محمد آصف رحیمی می‌گوید مستفید شدن باشندگان ولسوالی‌ها از جمله مزایای است که افتتاح این پروژه‌ها به دنبال  دارند.

وی می‌گوید “امروز پروژه‌های بسیار ارزشمند برای محصولات زراعتی به هزینۀ نزدیک به ۲۰۰ میلیون افغانی در ولسوالی انجیل افتتاح شد و روند بازدید ما ادامه خواهد داشت”.

با این‌حال عبدالصبور رحمانی رئیس اداره زراعت هرات می‌گوید که در کنار ساخت کانال‌های آبی، کشمش خانه‌ها و گلخانه‌ها، باغهای پسته و ساخت بندهای آبی؛ شش پروژه دیگر به هزینۀ ۸۷ میلیون افغانی نیز تحت کار قرار دارد و به زودی افتتاح خواهند شد.

اما همواره  نگرانی‌ها بر عدم اجرای پروژه‌های انکشافی به گونۀ متوازن در ولسوالی‌ها وجود داشته است.

غلام فاروق مجروح نمایندۀ مردم هرات در پارلمان می‌گوید که اداره محلی باید به گونه جدی برای اجرای پروژه‌های انکشافی به گونه متوازن در تمام ولسوالی‌ها اقدام کند.

محمد آصف رحیمی والی هرات نیز مشکل عدم توازن در اجرای پروژه‌ها را تایید کرده و می‌گوید که تلاش‌ها برای اجرا شدن پروژه‌های انکشافی در سطح  ولسوالی‌ها به گونه یکسان جریان دارد.

آقای رحیمی می‌گوید “از سال گذشته تاکنون تلاش‌های ما جریان دارد تا پروژه‌ها در تمام ولسوالی‌ها بصورت متوازن تطبیق شود و امسال ولسوالی‌های بیشتری در نظر گرفته شده است”.

اکنون باشندگان ولسوالی انجیل از افتتاح این پروژه‌ها خرسند هستند و از دولت می‌خواهند که در تطبیق این پروژه‌ها به صورت متوازن عمل نماید.

این پروژه‌ها با هزینه‌های هنگفت درست زمانی در ولسوالی انجیل به بهره‌برداری می‌رسند که همواره از تقسیم نا متوازن امکانات و فرصت‌ها در بین ولسوالی‌های هرات انتقاد شده است.

باشندگان ولسوالی‌های دور دست هرات بر این باوراند که اداره محلی بخش زیادی برنامه‌های انکشافی و منابع مالی خود را صرف ولسوالی‌های نزدیک به شهر و به ویژه انجیل و گذره می‌کند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد