«شمارش معکوس برای افتتاح کار پروژه‌هایی تاپی، خط آهن، فایبر نوری و تاپ» اسم همایشی بود که امروز از سوی آمریت جوانان اطلاعات و فرهنگ ولایت برگزار شد. در این برنامه ضمن معرفی چگونگی این پروژه‌ها، بر نقش جوانان و اهمیت آن در زندگی مردم تأکید شد. تواب مبارز آمر جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ […]

«شمارش معکوس برای افتتاح کار پروژه‌هایی تاپی، خط آهن، فایبر نوری و تاپ» اسم همایشی بود که امروز از سوی آمریت جوانان اطلاعات و فرهنگ ولایت برگزار شد.

در این برنامه ضمن معرفی چگونگی این پروژه‌ها، بر نقش جوانان و اهمیت آن در زندگی مردم تأکید شد.

تواب مبارز آمر جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که جوانان در خط نخست این پروژه‌ها قرار دارند و نقش کلیدی را در این روند بازی خواهند کرد.

تواب مبارز گفت که این برنامه جهت آگاهی‌دهی از این پروژه‌ها برای جوانان و از طریق آنان به مردم برگزار شده است.

آقای مبارز چنین می‌گوید “هرات به عنوان ولایت جوان شمرده می‌شود و این جوانان است که رؤیاهای مردم افغانستان  را در راستای تطبیق پروژه‌های همانند تاپی اجرایی می‌سازند”.

آمر جوانان اطلاعات و فرهنگ هرات گفت که این اداره کمیتۀ فرهنگی افتتاح تاپی را به عهده دارد و جوانان هرات در این بخش، از آمادگی لازم برخوردار هستند.

از سوی هم استادان دانشگاه و آگاهان اقتصادی به اهمیت این پروژه تأکید کرده و آن‌را در بهبود زندگی مردم تاثیر گذار می‌دانند.

فرید احمد فرزان رحیمی – آگاه اقتصادی می‌گوید که پروژه تاپی از لحاظ اقتصادی می‌تواند در زمینه‌های اشتغال‌زایی و مصرف انرژی برای مردم سهولت به وجود بیاورد.

آقای رحیمی افزود که این پروژه سبب تشویق سرمایه‌گذاران شده و آنان را ترغیب می‌کند تا سرمایه‌گذاری را در کشور وسعت ببخشند.

وی می افزاید “در بخش پروژه تاپی قیمت گاز برای مردم هرات خیلی مناسب در نظر گرفته شده و این امر باعث تشویق سرمایه‌گذاران می‌شود که به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی را در هرات بوجود می‌آورد”.

آگاهان اقتصادی می‌افزایند که ولایت هرات در خط نخست و نقطۀ آغازین این پروژه‌هاست و این ولایت منفعت زیادی خواهد برد.

از سوی هم باشندگان هرات ضمن ابراز خرسندی از گشایش این پروژه‌ها امیدوار هستند که امنیت آن نیز از سوی دولت تأمین شود.

آنان می‌گویند که این یک پروژه همگانی است و طرف‌ها و جناح‌های درگیر نباید این منفعت همه شمول را تهدید نمایند.

به گفتۀ شهروندان بهتر است جهت آگاهی‌دهی از تاپی و پروژه‌های شبیه آن؛ ریاست اطلاعات و فرهنگ و اداره‌های ذی‌ربط، برنامه‌های بیشتری برگزار نمایند.

پروژه تاپی خط انتقال گازِ ترکمنستان از طریق افغانستان و پاکستان به هندوستان است که در این جریان افغانستان از آن سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دالر حق ترانزیت و نیز در دو ولایت هرات و قندهار گاز مایع دریافت می‌کند.

هم‌چنان گفته می‌شود که در این پروژه دست‌کم ۵۰ هزارتن از افغانستان مشغول کار می‌شوند که این روند می‌تواند گراف بی‌کاری در کشور را کاهش دهد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد