امروز اداره اقتصاد هرات، میزبان نشستی متشکل از رؤسای ادارات دولتی، فعالان مدنی، نمایندگان مردم و ولسوالان ولسوالی‌ها بود. هدف از این نشست راه اندازی برنامه‌ی رهنمود پلان‌گذاری برنامه‌های انکشافی، در سال ۱۳۹۸ عنوان شده است. در این برنامه  بیشتر روی اجرای پروژه‌های انکشافی در سطح ولسوالی‌های هرات و اولویت بندی آن به منظور شامل […]

امروز اداره اقتصاد هرات، میزبان نشستی متشکل از رؤسای ادارات دولتی، فعالان مدنی، نمایندگان مردم و ولسوالان ولسوالی‌ها بود.

هدف از این نشست راه اندازی برنامه‌ی رهنمود پلان‌گذاری برنامه‌های انکشافی، در سال ۱۳۹۸ عنوان شده است.

در این برنامه  بیشتر روی اجرای پروژه‌های انکشافی در سطح ولسوالی‌های هرات و اولویت بندی آن به منظور شامل ساختن در بودجه سال ۱۳۹۸ صحبت شد.

یونس رهنورد رئیس اقتصاد هرات در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت که شماری از پروژه‌ها در سال‌های اخیر به گونۀ نا متوازن در سطح ولسوالی‌ها اجرا شده است.

وی می‌گوید “اینکه برخی پروژه‌ها سلیقه‌ای گزینش می‌شود ما تأیید می‌کنیم و ما پلان داریم که پروژه‌ها به صورت متوازن طوری که عموم مردم مستفید شوند، در ولسوالی‌ها اجرا شوند”.

شورای ولایتی هرات نیز نگران اجرای نا متوازن پروژه‌های انکشافی در سطح ولسوالی‌هاست.

سید عظیم کبرزانی عضو این شورا می‌گوید که در سال‌های اخیر در برخی از ولسوالی‌های هرات تاکنون هیچ نوع پروژه انکشافی قابل قبول و چشم‌گیری اجرایی نشده است.

او می‌گوید “بنابر مشکلات امنیتی در برخی ولسوالی‌ها از جمله ولسوالی فارسی هیچ نوع پروژه تطبیق نشده است و حتی ما منحیث وکیل مردم رفته نمی‌توانیم و برای اینکه به انکشاف متوازن برسیم، باید این مشکیل حل شود”.

اما همواره، نگرانی‌ها از اجرا نشدن شماری از پروژه‌های انکشافی در ولسوالی‌های هرات به دلیل سلیقه‌ی برخورد کردن شماری از نمایندگان مردم در پارلمان وجود داشته است.

غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات در پارلمان می‌گوید که تاکنون اداره محلی هرات در بخش اولویت بندی پروژه‌ها مشکل دارد.

آقای مجروح چنین می‌گوید “تاکنون اداره محلی پروژه‌ها را اولویت بندی نکرده و برای نخستین بار است که اداره اقتصاد هرات این ابتکار را روی دست گرفته و ما هم حمایت می‌کنیم”.

اما محی‌الدین نوری معاون مالی و اداری والی هرات می‌گوید که از دو سال به این طرف بیشتر پروژه‌های انکشافی بر بنیاد نظر خواهی از مردم و متخصصین اولویت بندی و به مرکز کشور فرستاده می‌شود.

وی می‌گوید “درگذشته بخاطریکه اتفاق نظر وجود نداشت؛ پروژه‌هایی انتخاب می‌شد که یا احتمالاً متوقف می‌شدند و یا اینکه آغاز نمی‌شدند و یا اینکه ناقص تطبیق می‌شد”.

برنامه رهنمود پلانگذاری پروژه‌های انکشافی سال مالی ۱۳۹۸ به منظور تطبیق متوازن و اولویت بندی پروژه‌ها در سطح ولسوالی‌ها بیشتر تمرکز کرده است.

حال نتیجه این چنین نشست‌ها را باید در سال‌های پیش رو و در زمان تطبیق پروژه‌ها مشاهده کرد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد