روز گذشته ریاست زراعت و مالداری ولایت هرات طی اعلامیه‌ای از شیوع انفلوانزای مرغی در این ولایت خبر داد. سرپرست این اداره می‌گوید این اعلامیه پس از آن به نشر رسید که آنان پس از بررسی به این نتیجه رسیده اند که در چند فارم مرغ‌داری انفلوانزای مرغی که به آن”H5″ نیز گفته می‌شود، شیوع […]

روز گذشته ریاست زراعت و مالداری ولایت هرات طی اعلامیه‌ای از شیوع انفلوانزای مرغی در این ولایت خبر داد.

سرپرست این اداره می‌گوید این اعلامیه پس از آن به نشر رسید که آنان پس از بررسی به این نتیجه رسیده اند که در چند فارم مرغ‌داری انفلوانزای مرغی که به آن”H5″ نیز گفته می‌شود، شیوع شده است.

بشیراحمد احمدی، سرپرست ریاست زراعت ولایت هرات گفت که بررسی‌های آنان و کار روی جلوگیری از گسترش این مرض، افزایش یافته است.

وی می‌گوید “چالش در فارم‌های مرغ‌داری وجود دارد و ما بخاطر جلوگیری از گسترش این مرض؛ با هیأت‌های ذی‌ربط گفتگو کردیم و تیم‌های مشخص در بخش‌های گوناگون تعیین شده و آموزش‌های لازم ارائه خواهد شد”.

آقای احمدی گفت که ادارۀ محلی تاکنون چندین جلسه و نشست برای یافتن راه حل و برطرف نمودن این چالش دایر نموده است.

سرپرست ریاست زراعت و مالداری می‌افزاید که در پی این خبر، وزارت زراعت صادر و وارد نمودن محصولات مرغ از ایران را منع کرده است.

گفته‌های وجود دارد که این آنفلوانزا از یک فارم مرغ‌داری که محصولات مرغ را از ایران وارد کرده بود، شیوع شده است؛ اما سرپرست ریاست زراعت و مالداری هرات، این گفته را تأیید و یا رد نکرد.

در همین حال، پزشکان از احتمال انتقال و سرایت این مرض به انسان نیز سخن می‌گویند.

داکتر غلام یحیی، سرپرست مدیریت صحت حیوانی گفت که تاکنون مشخص نشده است که این آنفلوانزا به چه میزان به انسان خطرناک است، اما احتمال سرایت آن وجود دارد.

سرپرست مدیریت صحت حیوانی؛ به فارم داران توصیه می‎‌کند که هنگام فعالیت در فارم‌های مرغ‌داری، حفظ الصحه را در نظر داشته باشند.

آقای یحیی می‌افزاید “کسانی‌که در فارم‌های مرغ‌داری فعالیت دارند؛ باید از لباس‌های محافظوی استفاده نمایند و خارج از ساحه فارم نباید استفاده نمایند تا از شیوع آن جلوگیری شود”.

مسؤلان ادارۀ زراعت و مال‌داری هرات در حالی از شیوع آنفلوانزای مرغی سخن می‌گویند که این صنعت در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری در این ولایت داشته است.

براساس آمار ریاست زراعت و مالداری هرات، هم اکنون حدود ۳۰۰ فارم مرغ‌داری بزرگ و ۳۰۰۰ فارم مرغ‌داری کوچک در این ولایت وجود دارد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد