دادگاه شهری هرات بعد از بررسی‌ پرونده شخصی که چندی پیش دو تن از شهروندان را در جاده مهری سربریده بود؛ امروز سه شنبه وی را در یک جلسه عمومی به اعدام محکوم کرد. روز پنجم ماه قوس سال جاری، ناگهان مردم و کسبه‌کاران جاده مهری؛ مردی را دیدند که با چاقو و قمه دو […]

دادگاه شهری هرات بعد از بررسی‌ پرونده شخصی که چندی پیش دو تن از شهروندان را در جاده مهری سربریده بود؛ امروز سه شنبه وی را در یک جلسه عمومی به اعدام محکوم کرد.
روز پنجم ماه قوس سال جاری، ناگهان مردم و کسبه‌کاران جاده مهری؛ مردی را دیدند که با چاقو و قمه دو تن را سربریده و نعره الله اکبر سر می‌دهد، سرانجام پولیس وارد کار شد و آن شخص را که عتیق‌الله نام داشت، دستگیر کرد.
عتیق‌‌الله که متهم به قتل دو تن از شهروندان است؛ از عملکرد شان پشیمان نیست و چنین می‌گوید “ما دو تن را به نام‌های کریم و محمد را بخاطریکه به نام خداوند اهانت می‌کردند به قتل رساندم و برای انجام کار خویش دلیل دارم”.
اما وکیل مدافع این جوان ادعا دارد که وی در هنگام سر بریدن قربانیان؛ حالت متعادل روانی نداشته؛ اما دادگاه این ادعا را نمی‌پذیرد و این اظهارات را رد می‌کند.
اما دادگاه پرونده این شخص را بخاطری‌که نام پدرش را خلاف شناسامه‌اش در اوراق تحقیق بیان کرده بود؛ به تأخیر انداخت و در نتیجه امروز بعد از بررسی همه‌جانبه و به اتفاق آرا، وی را به اعدام محکوم کرد.
اما مادر عتیق‌الله می‌گوید که او در جریان وقوع این جرم از صحتمندی کامل روانی برخوردار نبوده و حکم دادگاه نا عادلانه است.
از سوی دیگر، همسر یکی از مقتولین این پرونده؛ صدور حکم دادگاه را عادلانه خوانده و از محاکم دوم و سوم خواهان این است که این حکم را تأیید نمایند.
سربریدن دو تن از شهروندان توسط عتیق‌الله در خیابان مهری ولایت هرات؛ تا چند روز باشندگان این شهر را شوک زده کرده بود. در آن حادثه قاتل بعد از کشتن این دو تن، سر آنها را نیز از تن جدا کرد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد