حبیب‌الله تیموری رئیس فواید عامه هرات می‌گوید اخیراً از سوی وزارت مکتوبی را مبنی بر توقف ترازوهای بنادر دریافت کرده اند و ما نگرانی خود را نسبت به پیامد این امر اعلان می‌‌داریم. روزانه ده‌ها موتر باربری که اجناس و اقلام سنگین وزن را حمل می‌کنند از بنادر هرات وارد این ولایت می‌شوند و قبل […]

حبیب‌الله تیموری رئیس فواید عامه هرات می‌گوید اخیراً از سوی وزارت مکتوبی را مبنی بر توقف ترازوهای بنادر دریافت کرده اند و ما نگرانی خود را نسبت به پیامد این امر اعلان می‌‌داریم.

روزانه ده‌ها موتر باربری که اجناس و اقلام سنگین وزن را حمل می‌کنند از بنادر هرات وارد این ولایت می‌شوند و قبل از ورود به خاک هرات؛ میزان بار آن‌ها سنجش و سپس اجازه ورود داده می‌شود.

یکی از دلایل، توقف فعالیت ترازوهای سنجش وزن بارِ موترهای سنگین وزن، جلوگیری از آن‌چه حیف‌ومیل پول‌های هنگفت، عنوان شده که بعد از بررسی از موترهای باربری گرفته می‌شد.

آقای تیموری می‌گوید بر بنیاد اطلاعات وزارت فواید عامه، قرار است ترازوهای سیار در بنادر هرات و تمام افغانستان نصب شود.

با آن‌که از دیرباز گفته می‌شد که ترازوهای بنادر فعال اند اما بیشتر اوقات بنابرعدم نظارت درست، موترهای سنگین وزن در جاده رفت و آمد داشتند که اکنون نیز فعالیت این ترازو به گونه رسمی متوقف شده است.

در کنار نگرانی اداره فواید عامه، شورای ولایتی هرات نیز توقف فعالیت ترازوها در بنادر این ولایت را نگران‌کننده می‌داند.

کامران علی‌زائی ریئس این شورا می‌گوید دولت با توقف این ترازوها دست افراد متخلف را بازتر می‌شود و بار سنگین این ظلم را مردم خواهد کشید.

در همین‌حال مسئولان محلی هرات با تأیید رفت و آمد موترهای سنگین وزن در مسیر شاهراه‌ها و تخریب جاده‌ها می‌گویند این تصمیم از سوی وزارت‌های مالیه و فواید عامه در تمام بنادر ولایت تطبیق خواهد شد.

جلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید شیوه جدید می‌تواند از فساد در بنادر جلوگیری کند و به زودی این برنامه عملی خواهد شد.

هر چند وزارت فواید عامه از نصب ترازوهای سیار به‌منظور بررسی تناژ موترهای باربری در بنادر سخن گفته، ولی زمان دقیق این برنامه تاکنون مشخص نشده است.

روزانه صدها موتر بابری با تناژ بلند از بنادر وارد ولایات می‌شوند که از این میان هرات هم از جمله ولایاتی است که هم اکنون از دو بندر، اسلام قلعه و تورغندی، روزانه ده‌ها موتر بابری سنگین وزن وارد می‌شود که می‌تواند آسیب جدی به آسفالت جاده‌ها وارد شود.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد