از شش سال بدینسو، جمعیت هلال احمر افغانی و صلیب‌‍سرخ برای تداوی اطفال مبتلا به سوراخ قلب دست به کار شده اند و تا حال حدود چهار هزار تن را جهت تداوی به خارج از کشور فرستاده اند. نورالدین احمدی، رئیس هلال احمر در هرات می‌گوید از این میان ۱۸۰ تن از هرات است که […]

از شش سال بدینسو، جمعیت هلال احمر افغانی و صلیب‌‍سرخ برای تداوی اطفال مبتلا به سوراخ قلب دست به کار شده اند و تا حال حدود چهار هزار تن را جهت تداوی به خارج از کشور فرستاده اند.

نورالدین احمدی، رئیس هلال احمر در هرات می‌گوید از این میان ۱۸۰ تن از هرات است که تداوی شده اند و هم اکنون نیز حدود دوازده هزار نفر از این بیماری رنج می‌برند و در  مرکز کشور در انتظار تداوی قلب شان هستند که بر اساس نوبت به خارج فرستاده می‌شوند.

به گفتۀ نورالدین احمدی؛ کمبود بودجه روند کار این اداره را آنقدر کُند ساخته که اگر روند به همین منوال ادامه بیابد، ممکن است روند تداوی اطفال مبتلا به سوراخ قلب را متوقف سازد.

بیماری سوراخ قلب به عنوان تهدید کننده حیات اطفال، همواره نگرانی شهروندان کشور را به همراه داشته است. این در حالی است که ادارۀ هلال احمر پیش ازین از افزایش رقم مبتلایان به بیماری سوراخ قلب خبر داده بودند.

دسته بندی: اجتماعی, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد