به گفتۀ مسؤلان اداره مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات؛ در یک‌سال اخیر ۸۱۲ کیلو گرام مواد مخدر مختلف النوع، ۶۰۰ کیلو گرام مواد کیمیاوی جامد و مقدار ۳۵۸۷۱ لیتر مشروبات الکولی، تیزاب کیمیاوی و کشمش تخمل توسط نیروهای امنیتی کشف و حریق شده است. حمید‌الله نصرت‌زاده مدیر پولیس مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گوید […]

به گفتۀ مسؤلان اداره مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات؛ در یک‌سال اخیر ۸۱۲ کیلو گرام مواد مخدر مختلف النوع، ۶۰۰ کیلو گرام مواد کیمیاوی جامد و مقدار ۳۵۸۷۱ لیتر مشروبات الکولی، تیزاب کیمیاوی و کشمش تخمل توسط نیروهای امنیتی کشف و حریق شده است.

حمید‌الله نصرت‌زاده مدیر پولیس مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گوید در پیوند به این مقدار مواد؛ ۳۳۶ تن از قاچاق‌بران بزرگ و خورده‌فروشان مواد مخدر از هرات و ولسوالی‌های آن دستگیر شده اند که از این میان حدود ۴۸ نفرشان را قاچاق‌بران بزرگ تشکیل می‌دهند که با سلاح‌های گوناکون نیز مجهز بوده اند.

آقای نصرت‌زاده می‌گوید در ۲۹۶ عملیات توانسته اند بیش از ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار افغانی، ۵۰ هزار دالر، ۱۰۵۰۰ کلدار پاکستانی و بیش از ۶۰۰ هزار تومان را همراه با ۴۳ عراده وسایط نقلیه و ۵ میل سلاح مختلف‌النوع بدست آوردند. 

در همین‌حال مسئولان امنیتی هرات از کشف یک محموله بزرگ قاچاق مواد مخدر در داخل سنگ‌های مرمر خبر می‌دهند.

امین‌الله امین آمر امنیت فرماندهی پولیس هرات می‌گوید ۱۳۰ کیلوگرام مواد مخدر که قاچاق‌بران قصد انتقال آن‌ها را به کشور ایران داشتند، بدست آورده اند که در پیوند به انتقال این محموله؛ راننده موتر نوع بابری بازداشت شده است.

از سوی هم کامران علی‌زایی رئیس شورای ولایتی هرات با انتقاد شدید از این اداره می‌گوید؛ کشف و حریق مواد مخدر توسط این اداره شفاف نبوده و تاکنون به‌گونۀ سمبولیک فعالیت داشته است.

اما با همۀ این دست‌آورد‌های که نیروهای امنیتی ادعا دارند، هنوز هم شماری از قاچاق‌بران و خورده‌فروشان مواد مخدر در گوشه و کنار هرات مصروف خرید و فروش هستند که روزانه دست‌کم ۷۰ هزار تن از افراد آغشته به مواد مخدر از همین خورده فروشان، مواد برای خود تهیه می‌کنند که ۱۳ درصدشان را زنان و هفت درصد شان را کودکان تشکیل می‌دهند.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد