شورای ولایتی هرات از ورود غیرقانونی بیش از ده هزار تُن تیل به داخل شهر هرات ابراز نگرانی کرده و ورود تیل غیرقانونی را به ضرر تاجران می‌دانند. به تازگی ۵ واگون حامل تیل پترول بدون طی مراحل قانونی وارد هرات شده که از سوی شورای ولایتی و اداره مواد نفتی این ولایت به منظور […]

شورای ولایتی هرات از ورود غیرقانونی بیش از ده هزار تُن تیل به داخل شهر هرات ابراز نگرانی کرده و ورود تیل غیرقانونی را به ضرر تاجران می‌دانند.

به تازگی ۵ واگون حامل تیل پترول بدون طی مراحل قانونی وارد هرات شده که از سوی شورای ولایتی و اداره مواد نفتی این ولایت به منظور بررسی توقف داده شده است.

شورای ولایتی هرات بارها از ورود تیل‌های بی‌کیفیت به هرات ابراز نگرانی کرده است اما این برای نخستین‌بار است که این شورا نگرانی‌اش را در مورد ورود تیل‌های معاف شده ابراز می‌کند.

مسعود فروغ هروی رئیس مواد نفت و گاز مایع ولایت هرات می‌گوید تانکرهای حامل تیل؛ جهت بررسی بیشتر توقف داده شده است.

یکی از نگرانی‌های که با ورود این تیل‌ها به‌وجود آمده، این‌ست که این تیل‌ها بدون آن‌که به دسترس نیروهای خارجی قرار گیرد، در بازار هرات به‌فروش برسد که به‌نحوی تاجران وارد کننده تیل در این ولایت را متضرر می‌سازد.

نصیر وفا مسؤل اتحادیه واردکنندگان مواد نفتی در هرات می‌گوید معافیت تیل‌های این چنینی از محصولات  گمرکی و عرضه آن در بازار، تاجران وارد کننده تیل را ضربه اقتصادی می‌زند.

با این همه محی‌الدین نوری معاون مالی مقام ولایت هرات می‌گوید این موضوع را به‌گونه جدی بررسی می‌کنند و با افراد متخلف بر بنیاد قانون برخورد جدی خواهد شد.

مواد نفتی معروف به معافی موادی اند که بدون پرداخت محصول گمرک و تکس‌های لازم وارد کشور می‌شوند.

البته بیشتر این مواد به دسترس نیروهای خارجی در کشور قرار می‌گیرد.

اما بخشی از این مواد به‌نام معافی ولی از سوی شرکت‌های خصوصی با دور زدن قانون وارد کشور می‌شوند.

گزارشگر: قدرت‌الله حمیدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد