قرار است برای نخستین‌بار در ولایت‌های هرات و بادغیس؛ برنامه آموزشی «صحت» و «سواد آموزی» به همکاری وزارت‌های معارف، اقتصاد، صحت عامه و مدیریت سواد آموزی از طریق موبایل راه اندازی شود. این برنامه که از سوی دفتر “ورلد ویژن” برگزار می‌شود، هدف آن آموزش مهارت‌های صحی و سواد آموزی برای روستانشینان این دو ولایت […]

قرار است برای نخستین‌بار در ولایت‌های هرات و بادغیس؛ برنامه آموزشی «صحت» و «سواد آموزی» به همکاری وزارت‌های معارف، اقتصاد، صحت عامه و مدیریت سواد آموزی از طریق موبایل راه اندازی شود.

این برنامه که از سوی دفتر “ورلد ویژن” برگزار می‌شود، هدف آن آموزش مهارت‌های صحی و سواد آموزی برای روستانشینان این دو ولایت خوانده شده است.

این برنامه ابتدا در سه ولسوالی انجیل، گذره و کرخِ ولایت هرات  و سپس در دو ولسوالی بادغیس عملی خواهد شد.

برگزارکنندگان این برنامه می‌گویند هدف آن آموزش‌های صحی و سوادآموزی است که در قالب درامه و به وسیلۀ موبایل به سمع باشندگان ولسوالی‌های دور دست رسانیده می‌شود.

فهیم تابش مسئول برنامه آموزش برای زندگی دفتر ورلد ویژن  می‌گوید قرار است این برنامه با هم‌کاری ولسوال‌ها و مردم محل برگزار شود.

آقای تابش می‌افزاید ابتدا آموزش‌های صحی و سپس آموزش‌های سواد آموزی در قالب درامه‌ها به لهجه محلی عملی شده و به اجرا گذاشته خواهد شد.

در همین‌حال، نرگس غفوری، مسؤل ارتباطات دفتر ورلد ویژن می‌گوید؛ هشتاد درصد استفاده‌کنندگان این خدمات، خانم‌ها خواهند بود.

خانم غفوری می‌گوید این برنامه در ابتدا به‌ مدت دوسال برگزار می‌شود، اما اگر تاثیرگذاری آن قناعت‌بخش بود، ساحه پوشش و مدت زمان آن‌را افزایش خواهند داد.

مسؤل ارتباطات دفتر ورلد ویژن می‌گوید این برنامه از یک‌سال بدینسو در جریان است و پروسۀ عملی آن به زودی آغاز می‌شود.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد