امروز بخش مراقبت‌های ویژۀ جراحی عمومی مردانۀ شفاخانه حوزوی هرات؛ به کمک افراد خیرخواه با هزینه‌ی حدود ۵۰ هزار دالر به بهره‌برداری رسید. شفاخانه حوزوری هرات با ظرفیت ۶۰۰ بستر از بزرگ‌ترین مراکز  درمانی در حوزه غرب به‌شمار می‌رود و روزانه میزبان ۲۰۰۰ از شهروندان است که برای درمان مراجعه می‌نمایند که برخی از آنان […]

امروز بخش مراقبت‌های ویژۀ جراحی عمومی مردانۀ شفاخانه حوزوی هرات؛ به کمک افراد خیرخواه با هزینه‌ی حدود ۵۰ هزار دالر به بهره‌برداری رسید.

شفاخانه حوزوری هرات با ظرفیت ۶۰۰ بستر از بزرگ‌ترین مراکز  درمانی در حوزه غرب به‌شمار می‌رود و روزانه میزبان ۲۰۰۰ از شهروندان است که برای درمان مراجعه می‌نمایند که برخی از آنان به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند.

این بخش ویژه با ظرفیت ۵ بستر و همراه با امکانات پیشرفته و مکان مناسب ایجاد شده و به گفتۀ مسؤلان این بخش؛ به‌زودی بخش مراقبت‌های ویژه در بخش جراحی عمومی زنانه نیز فعال خواهند شد.

از سوی هم برخی از اعضای شورای ولایتی هرات از حکومت می‌خواهند تا شفاخانه حوزوی را به یک‌هزار بستر ارتقا دهد.

نور احمد حیدری عضو شورای ولایتی هرات با انتقاد از نبود خدمات آن‌چنانی در شفاخانه حوزوی هرات می‌گوید این مرکز با تناسب به حجم گستردۀ مراجعین؛ نمی‌تواند به‌تمام نیازمندی‌های مریضان رسیدگی کند.

اما کم‌بود امکانات دارویی و نیروی انسانی در کنار شمار زیاد مراجعین، باعث شده تا خدمات صحی رایگان در افغانستان با مشکلات مواجه شود.

شفاخانه حوزوی ۶۰۰ بستر هرات؛ روزانه نزدیک به ۲هزار تن را از ولایات همجوار، مسیر شاهراه‌ها و ۱۹ ولسوالی این ولایت پذیرش دارد.

 

 

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد