به گفتۀ مسؤلان اداره صحت عامه ولایت هرات؛ قرار است تا یک‌ماه آینده حدود ۲۲ مرکز صحی در شهر و ولسوالی‌های این ولایت فعال شود که از این میان ۵ مرکز صحی در ساحات شهر و متباقی در ولسوالی‌ها می‌باشند. یکی از مهم‌ترین چالش سدراه باشندگان ولسوالی‌ها و مناطق دور دست ولایت هرات؛ عدم […]

 

به گفتۀ مسؤلان اداره صحت عامه ولایت هرات؛ قرار است تا یک‌ماه آینده حدود ۲۲ مرکز صحی در شهر و ولسوالی‌های این ولایت فعال شود که از این میان ۵ مرکز صحی در ساحات شهر و متباقی در ولسوالی‌ها می‌باشند.

یکی از مهم‌ترین چالش سدراه باشندگان ولسوالی‌ها و مناطق دور دست ولایت هرات؛ عدم دسترسی‌شان به مراکز صحی درمانی است که گاهی اوقات برخی از شهروندان بخاطر گذر از راه‌های دشوار و طولانی؛ جان‌های خویش را از دست داده اند.

مسؤلان اداره صحت عامه ولایت هرات می‌گویند هم اکنون حدود ۸۰ درصد شهروندان این ولایت به خدمات صحی درمانی دسترسی دارند؛ این در حالی است که با فعال شدن ۲۰ مرکز صحی، مراکز درمانی هرات از ۱۱۸ مرکز به ۱۳۸ مرکز افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با تأیید این مطلب می‌گوید؛ در سال آینده اداره محلی در بخش خدمات صحی تمرکز بیشتر خواهد داشت تا مشکلات مردم در این بخش تا حد لازم حل شود و ما در سال مالی ۹۷ چندین پروژه زیربنایی در بخش صحت را روی دست داریم.

از سوی هم رئیس اداره صحت عامه هرات می‌گوید به‌زودی ساختمان جدید بخش عاجل شفاخانه حوزوی افتتاح و این بخش با امکانات پیشرفته‌تری مجهز خواهد شد.

عبدالحکیم تمنا رئیس صحت عامه هرات می‌گوید قرار است که شماری از داکتران متخصص بدون سرحد فرانسوی در بخش عاجل شفاخانه حوزوی هرات فعالیت نمایند.

بر اساس گزارش‌های اداره صحت عامه هرات، قرار است در آینده‌های نزدیک برای دسترسی آسان‌تر و ایجاد سهولت در بخش خدمات صحی به مردم؛ مراکز بزرگ درمانی از جمله شفاخانه اِمیرجنسی در زمین سابقۀ اداره ترافیک، ایجاد شفاخانه اطفال در منطقۀ چهارراهی آمریت و اضافه شدن ۲۰ بستر به بسترهای کنونی شفاخانه سنایی ولادی؛ کار آن‌ها شروع شود.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد