نیمه‌های شب گذشته، قسمت‌هایی از شهر هرات،  روشنایی خود را از دست داد؛ به‌دنبال آن مسؤلان اداره برق هرات؛ خبر از پایان زمان قرارداد برق وارداتی ترکمنستان دادند و گفتند تا زمان رسیدن به توافق جدید، خانه‌هایی که از برق وارداتی ترکمنستان استفاده می‌کنند بدون برق خواهند بود. وحید احمد کامرانی، رئیس شرکت برشنا – […]

نیمه‌های شب گذشته، قسمت‌هایی از شهر هرات،  روشنایی خود را از دست داد؛ به‌دنبال آن مسؤلان اداره برق هرات؛ خبر از پایان زمان قرارداد برق وارداتی ترکمنستان دادند و گفتند تا زمان رسیدن به توافق جدید، خانه‌هایی که از برق وارداتی ترکمنستان استفاده می‌کنند بدون برق خواهند بود.

وحید احمد کامرانی، رئیس شرکت برشنا – هرات می‌گوید قرارداد برق وارداتی ترکمنستان تا ختم سال ۲۰۱۷ میلادی اعتبار داشت که با ختم این سال، برق صادراتی این کشور به افغانستان قطع شده است.

آقای کامرانی می‌گوید تلاش‌ها برای تمدید قرارداد از یک‌ماه بدینسو آغاز شده، اما کشور ترکمنستان خواهان افزایش صد درصدی قیمت برق شده است.

رئیس شرکت برشنا در هرات می‌گوید این شرکت در تلاش است تا زمان تمدید قرارداد با کشور ترکمنستان، بخشی از شهر را از برق وارداتی ایران مستفید سازد.

وی گفت از صبح امروز تاکنون ۱۰ میگاوات از برق وارداتی ایران به استفاده‌کنندگان برق ترکمنستان انتقال یافته و در روزهای آینده تلاش صورت می‌گیرد که ۷۰ درصد استفاده کنندگان برق ترکمنستان ازین برق مستفید شوند.

هرات هم اکنون ۲۰۰ میگاوات برق ظرفیت دارد. با گشایش بند سلما، خوشبینی‌های در زمینه افزایش ظرفیت برق در هرات میان شهروندان مطرح می‌شد، اما رئیس شرکت برشنا- هرات می‌گوید بند سلما بیشتر به منظور آب‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها ۳۰ درصد ظرفیت تولید برق دارد.

به گفته رئیس اداره برق هرات؛ حدود ۴۰ درصد برق هرات از سوی ترکمنستان تمویل می‌شود؛ این قرارداد در حالی ختم شده است که قرارداد برق ایران هم در ختم ماه جدی سال روان به‌پایان می‌رسد.

به گفتۀ رئیس شرکت برشنا- هرات، چانه‌زنی‌ها برای تمدید قرارداد برق ایران نیز آغاز شده است. 

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد