شهرداری هرات می‌گوید اداره‌های دولتی این ولایت دست‌کم صد میلیون افغانی به‌شهرداری بدهکار اند که علی‌رغم تذکر به اداره‌ها؛ تاکنون طلب شهرداری وصول نشده است. سید وحید قتالی شهرداری هرات می‌گوید برای دریافت این مبلغ پول؛ بارها به ادارات گوناگون دولتی مکتوب فرستاده اند اما پاسخ قناعت‌بخش دریافت نکرده‌اند و همین امر باعث شده است […]

شهرداری هرات می‌گوید اداره‌های دولتی این ولایت دست‌کم صد میلیون افغانی به‌شهرداری بدهکار اند که علی‌رغم تذکر به اداره‌ها؛ تاکنون طلب شهرداری وصول نشده است.

سید وحید قتالی شهرداری هرات می‌گوید برای دریافت این مبلغ پول؛ بارها به ادارات گوناگون دولتی مکتوب فرستاده اند اما پاسخ قناعت‌بخش دریافت نکرده‌اند و همین امر باعث شده است که برخی از برنامه‌های انکشافی این اداره با مشکل مواجه شود.

اما با آن‌هم شهردار هرات در سال مالی ۹۶ توانسته از هدف تعیین شده‌ی عواید؛ تنها ۳۶ درصد آن‌را تکمیل کند یعنی از ۱٫۲ میلیارد افغانی هدف نهایی عواید تعیین شده؛ حدود ۴۹۹ میلیون افغانی از چهل چشمۀ عایداتی به‌دست آمده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با تأیید این مطلب می‌گوید اداره محلی این موضوع را با مقام‌های مرکزی شریک ساخته و در بودجه سال مالی آینده در نظر گرفته خواهد شد.

اما باید گفت که در سال مالی ۹۶؛ شهرداری هرات نسبت به سایر ولایات بیشترین عواید شهرداری‎‌ها را داشته است.

قابل یادآوری است که نصف این عواید بدست آمده در ۹ ماه نخست سال و در زمان شهردار گذشته بدست آمده و نصف دیگر آن در مدت سه ماه اخیر  و در زمان شهرداری آقای قتالی کسب شده است.

اما گویا اداره شهرداری هرات در سال ۹۶ زیاد هم درگیر جمع‌آوری عایدات نبوده؛ سید وحید قتالی شهردار هرات می‌گوید دست‌کم  ۱۰۰پروژۀ بزرگ و کوچک در سال مالی ۹۶ داشته اند.

اما هرات با نفوس رو به افزایش؛ بیشتر از پیش به برنامه‌های انکشافی و بهبود خدمات عامه نیازمند است، خدماتی مانند آسفالت خیابان‌ها، بهبود فضای سبز، جلوگیری از آلودگی‌ها بر اثر تولید زباله و ده‌ها بخش دیگر.

ولی با همه‌ی این‌ها اداره‌ی شهرداری خوشبین است با ادامه‌ی مبارزه با فساد، میزان درآمد این نهاد را افزایش و خدمات آن‌را نیز گسترش دهد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد