مسئولان اداره صحت ولایت بادغیس می‌گویند از ۱۲ روز بدینسو ۸ مرکز درمانی در ولسوالی‌های آب‌کمری، مقر و بالامرغاب این ولایت از سوی گروه طالبان مسدود شده است. عبدالطیف روستایی سرپرست اداره صحت عامه بادغیس می‌گوید طالبان بعد از ردشدن خواسته‌های شان از سوی  دفتر هیواد؛ دست به‎‌تهدید و مسدود کردن مراکز درمانی زده اند. […]

مسئولان اداره صحت ولایت بادغیس می‌گویند از ۱۲ روز بدینسو ۸ مرکز درمانی در ولسوالی‌های آب‌کمری، مقر و بالامرغاب این ولایت از سوی گروه طالبان مسدود شده است.

عبدالطیف روستایی سرپرست اداره صحت عامه بادغیس می‌گوید طالبان بعد از ردشدن خواسته‌های شان از سوی  دفتر هیواد؛ دست به‎‌تهدید و مسدود کردن مراکز درمانی زده اند.
دفتر هیواد بر اساس قرارداد با وزارت صحت؛ مسؤلیت عرضۀ خدمات صحی به ولایت بادغیس را به عهده دارد.
این‌که طالبان چه خواسته‌های دارند؛ آقای روستایی چنین می‌گوید “آنان خواسته‌های بلند و بالایی دارند؛ از جمله خواسته اصلی‌شان این است که شفاخانه‌ها باید در مناطق تحت تسلط طالبان باشند و بیماران آن‌ها را تحت تداوی قرار دهند”.
از سوی دیگر مسولان صحت عامه بادغیس می‌گویند این اداره تماس‌های با متنفذین قومی و مقامات محلی برای گفت‌وگو با طالبان نیز داشته است.
در همین‎حال فعالین جامعه مدنی بادغیس می‌گویند؛ این نهاد چندین نشست و دادخواهی را پیرامون نا امنی و مسدود بودن مراکز درمانی و آموزشی برگزار کرده است.
محی‌الدین کریمی فعال مدنی بادغیس می‌گوید، طالبان نه تنها در بخش صحت بلکه در بخش‌های گوناگون دیگر برای باشندگان ولسوالی‌ها مشکلاتی را خلق کرده اند.

از دیگر سو؛ نماینده‌های شورای ولایتی بادغیس دولت را به ضعف و ناتوانی نظامی در برابر طالبان متهم می‌کنند.
ناصر نظری نماینده مردم بادغیس در شورای ولایتی، راه‌حل این مسئله را ایستادگی مردم در برابر طالبان و پاک‌سازی مناطق نا امن از وجود گروه‌های مخالف دولت می‌بیند.

در همین‌حال، شراف‌الدین مجیدی رئیس دفتر والی بادغیس می‌گوید؛ تهدیدات طالبان در مناطق زیر کنترول آن‌ها صورت گرفته است و ما این موضوع را با مقامات مرکزی در میان گذاشته‌ایم.

به گفته آقای مجیدی انتظار می‌رود که مراکز درمانی  بعد از گفت‌وگوها با اندکی تأخیر؛ فعالیت عادی خود را دوباره آغاز کنند.
با این‌همه؛ از گفته‌های مقامات محلی بادغیس برمی‌آید که با وساطت محاسن سفیدان و متنفذین قومی با سران طالبان، در آینده نزدیک مراکز درمانی از تهدید و اخطار طالبان فارغ خواهند شد.
اما بادغیس از جمله ولایت‌های نا امنی است که بیشتر ولسوالی‌های آن همواره درگیر جنگ بوده و بعد از ولایت غور بیشترین بی‌جا شده‌های داخلی هرات را به خود اختصاص داده است.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد