به‌دنبال قتل یک صراف و زخمی شدن دو تن دیگرشان در شهر جلال آباد از سوی سارقان مسلح، این‌جا در هرات اتحادیه‌ی صرافان دست به اعتصاب کاری زده است. ده‌ها تن از صرافان مارکت خراسان ولایت هرات در اعتراض به‌وجود تهدیدها در برابر این صنف در سراسر کشور، امروز دست از کار کشیدند و مارکت‌های […]

به‌دنبال قتل یک صراف و زخمی شدن دو تن دیگرشان در شهر جلال آباد از سوی سارقان مسلح، این‌جا در هرات اتحادیه‌ی صرافان دست به اعتصاب کاری زده است.

ده‌ها تن از صرافان مارکت خراسان ولایت هرات در اعتراض به‌وجود تهدیدها در برابر این صنف در سراسر کشور، امروز دست از کار کشیدند و مارکت‌های خراسان و پاساژرازی، امروز جنب و جوش همیشگی را نداشت.

آنان می‌گویند از آنجای که صرافان در معاملات اقتصادی نقش ارزنده ای دارند، توجه به امنیت آنان نیز از مکلفیت های اصلی دولت است و دولت هرچه زودتر باید برنامه‌ای دقیق برای تأمین امنیت آن‌ها روی دست بگیرد.

حاجی بهاءالدین رحیمی رئیس اتحادیه صرافان هرات می‌گوید بنابر تصمیم اتحادیه صرافان ولایات، دکان‌های صرافی در سراسر کشور امروز بسته خواهد بود.

آقای رحیمی هرچند امنیت صرافان ولایت هرات را رضایت‌بخش می‌خواند، اما بر تأمین بهتر امنیت این قشر در سراسر کشور تأکید می‌ورزد و به همین خاطر این اتحادیه حاضر است به اعتراض خویش ادامه دهند.

در همین‌حال عبدالظاهر یک‌تن از صرافان ولایت هرات دلیل اعتراض خود را ابراز هم‌دردی و هم‌دلی با صرافان جلال‌آباد می‌خواند.

بخش بزرگی از معاملات پولی در هرات و سایر نقاط کشور را صرافان بر عهده دارند به همین دلیل دولت معمولا برنامه‌های خاصی را برای تأمین امنیت آن‌ها روی دست داشته است.اما با همه‌ی این تفاسیر دیده می‌شود که هنوز هم گروه‌های سارق و آدم‌ربا، جان این افراد را تهدید می‌کنند.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد