دست‌کم ۱۵ پروژه عام‌المنفعه در یک‌سال اخیر در ولایت هرات به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون افغانی به‌بهره برداری رسیده است. بیشتر پروژه‌های عام‌المنفه که از سوی اداره احیا و انکشاف دهات اجرا می‌شود بیشتر نیازمندی‌های باشندگان ولسوالی‌ٌها را مرفوع می‌سازند. آقا محمد صدیقی رئیس اداره انکشاف دهات هرات می‌گوید این پروژه‌ها شامل جغل‌اندازی سرک‌های […]

دست‌کم ۱۵ پروژه عام‌المنفعه در یک‌سال اخیر در ولایت هرات به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون افغانی به‌بهره برداری رسیده است.

بیشتر پروژه‌های عام‌المنفه که از سوی اداره احیا و انکشاف دهات اجرا می‌شود بیشتر نیازمندی‌های باشندگان ولسوالی‌ٌها را مرفوع می‌سازند.

آقا محمد صدیقی رئیس اداره انکشاف دهات هرات می‌گوید این پروژه‌ها شامل جغل‌اندازی سرک‌های مسیر ولسوالی‌ها، پل و پلچک، خدمات آب‌رسانی و ساخت کانال‌ها است که حدود۲۱۶ میلیون افغانی هزینه در بر داشته است.

آقای صدیقی می‌گوید در سال مالی ۹۶ منظوری ۲۲ پروژه عام‌المنفعه از سوی مرکز به این اداره رسیده بود که از این میان تنها ۱۵ پروژه آن به‌بهره برداری رسیده است و متباقی در حال کار است که تا چند ماه آینده به پایه اکمال خواهد رسید.

آنچه که ظاهراً آقای صدیقی را نگران کرده است؛ تهدیدات امنیتی است که برخی از پروژه‌های راه‌سازی را متوقف کرده است و این امر را نمایندگان مردم در شورای ولایتی هم تأیید می‌کنند.

به گفته آقای صدیقی اکثریت پروژه‌ها از سوی شورای انکشافی مرکز به‌صورت سلیقه‌ی انتخاب می‌شود و شماری از نمایندگان هم در آن دخالت دارند و نیازمندی‌ها و اولویت‌های ما مدنظر گرفته نمی‌شود.

از سال‌ها بدینسوهمواره نگرانی‌ها در قسمت انتخاب سلیقه‌ای پروژه‌ها، وجود نا امنی‌ها در امر تطبیق پروژه‌ها و تأخیر در منظوری‌ها و ارسال بودجه وجود داشته است.

از سوی هم اداره محلی هرات بر عملی شدن پروژه‌های انکشافی در روستاها و ولسوالی‌ها تأکید می‌کند و می‌گویند در قسمت عملی شدن پروژه‌ها نهایت سعی و تلاش می‌کند.

بر اساس معلومات اداره احیا و انکشاف دهات هرات، از میان ۱۹ ولسوالی هرات؛ بیشترین پروژه‌ها در ولسوالی‌های گذره، انجیل، غوریان، زندجان، کرخ، شیندند و کشک‌رباط سنگی به‌بهره برداری رسیده است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد