شماری از خبرنگاران و مسؤلان نهادهای رسانه‌ای در هرات از  نبود مصئونیت و امنیت برای فعالیت رسانه‌های محلی در حوزه غرب ابراز نگرانی می‌کنند و دولت را به گریز از مسؤلیت‌پذیری در قبال رسانه‌ها و خبرنگاران متهم می‌کنند. این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که دو روز پیش رادیو سرحد یک رادیویی محلی در ولایت […]

شماری از خبرنگاران و مسؤلان نهادهای رسانه‌ای در هرات از  نبود مصئونیت و امنیت برای فعالیت رسانه‌های محلی در حوزه غرب ابراز نگرانی می‌کنند و دولت را به گریز از مسؤلیت‌پذیری در قبال رسانه‌ها و خبرنگاران متهم می‌کنند.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که دو روز پیش رادیو سرحد یک رادیویی محلی در ولایت غور توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد.

به‎‌دنبال این رویداد؛ خبرنگاران و مسؤلان نهاهای حامی رسانه‌های آزاد در هرات گردهم آمده و به‌نبود امنیت برای خبرنگاران و رسانه‌ها اعتراض کردند و این امر را نوعی از سانسور و محدودسازی آزادی بیان عنوان می‌کنند.

در همین حال سیدعمر سعیدی، مسؤل شبکه خصوصی رادیو سرحد از نهادهای امنیتی می‌خواهد که قضیه آتش‌سوزی این رادیو را به‌صورت جدی مورد پیگیرد قرار دهند تا در آینده شاهد رویدادهای مشابه نباشیم.

هم‌زمان خبرنگاران حوزه غر ب؛ نهادهای امنیتی را به بی‌توجهی در قبال رسانه‌ها و خبرنگاران متهم کرده و از افزایش خشونت‌ها علیه خبرنگاران و رسانه‌ها سخن می‌گویند که نسبت به‌سال گذشته افزایش داشته است.

همایون نظری مسؤل کمیته مصئونیت خبرنگاران می‌گوید پیش ازین نیز مسؤلان رادیوی سرحد  از تهدیدهای امنیتی به نهادهای رسانه‌ای و امنیتی خبرداده بودند.

در همین‌حال، حامد مومن مسؤل دفتر نی یا حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان از نهادهای کمک کننده می‌خواهد به رادیو سرحد کمک نمایند تا دوباره فعال شود و سرپا بایستد.

خبرنگاران و مسؤلان نهادهای رسانه‌ای هرات در حالی نگران امنیت خود هستند که پیش ازین نیز در چندین مورد رسانه‎‌ها و خبرنگاران این حوزه با تهدیدهای جدی گروه‌های مختلف مواجه شده اند.

هرچند بار خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ای از نبود امنیت برای فعالیت‌های خبرنگاری در حوزه‌ی غرب ابراز نگرانی می‌کنند اما تاکنون تهدیدهای جدی وجود دارد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد