محمد اسماعیل خان از رهبران پیشین جهادی و عضو برجسته‌ی حزب جمعیت اسلامی، امروز در یک نشست خبری از رئیس جمهوری خواست تا در مورد برکناری عطا محمد نور والی بلخ تجدید نظر کند و حذف آقای نور از بدنۀ حکومت؛ عواقب ناگواری به‌دنبال خواهد داشت. هفته گذشته بعد از نشر اعلامیه ارگ ریاست‌جمهوری مبنی […]

محمد اسماعیل خان از رهبران پیشین جهادی و عضو برجسته‌ی حزب جمعیت اسلامی، امروز در یک نشست خبری از رئیس جمهوری خواست تا در مورد برکناری عطا محمد نور والی بلخ تجدید نظر کند و حذف آقای نور از بدنۀ حکومت؛ عواقب ناگواری به‌دنبال خواهد داشت.

هفته گذشته بعد از نشر اعلامیه ارگ ریاست‌جمهوری مبنی بر منظوری استعفای عطا محمد نور والی پیشین بلخ از سمت‌اش، انتقادهای گوناگون نه تنها از سوی اعضای حزب جمعیت بالا گرفت بلکه شماری از شهروندان و فعالان مدنی نیز حکومت را به‌باد انتقاد گرفتند.

این موضع‌گیری محمد اسماعیل خان پس از تنش‌های اخیر بین رئیس جمهوری و آقای نور بر سر برکناری او صورت گرفته است.

آقای اسماعیل خان با وجود انتقاد تند از حکومت وحدت ملی گفت “ما به رئیس جمهوری توصیه می‌کنم که حذف آقای نور باعث قدرت گرفتن داعش و طالبان در کشور می‌شود و هم‌چنان زمینه فساد و تقلب در انتخابات را مساعد می‌سازد و باید خویشتن‌داری نماید”.

واکنش‌های امروز محمد اسماعیل‌خان به‌دنبال برکناری عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ در حالی صورت گرفت که روز گذشته عطا محمد نور والی پیشین بلخ در سخنان تند خود از رئیس جمهور و رئیس اجراییه به‌شدت انتقاد کرد.

با این‌حال محمد اسماعیل‌خان می‌گوید عبدالله عبدالله به‌عنوان نماینده حزب جمعیت در چوکات حکومت وحدت ملی، نتوانسته از سهمیه و حقوق این حزب به‌خوبی دفاع کند.

حالا باید دید که رئیس جمهوری در مقابل واکنش‌های تند حزب جمعیت خم به ابرو می‌آورد یا خیر؟ کشمکش‌های دو طرف به کجا ختم خواهد شد.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد