اداره مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گوید ازین پس هر هفته ۷۰ تن از معتادان شهر هرات را برای مداوا به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل خواهند کرد. این برنامه روزهای یکشنبه‌ی هر هفته با هم‌کاری پولیس هرات، اداره ترانسپورت و شورای اجتماعی جوانان ولایت هرات اجرا می‌شود و امروز یک‌شنبه مرحله‌ی دیگری  از این برنامه […]

اداره مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گوید ازین پس هر هفته ۷۰ تن از معتادان شهر هرات را برای مداوا به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل خواهند کرد.

این برنامه روزهای یکشنبه‌ی هر هفته با هم‌کاری پولیس هرات، اداره ترانسپورت و شورای اجتماعی جوانان ولایت هرات اجرا می‌شود و امروز یک‌شنبه مرحله‌ی دیگری  از این برنامه با جمع‌آوری هفتاد معتاد از سطح شهر به مرحله اجرا رسید.

این برنامه از یک‌ماه بدینسو آغاز شده و مسؤلان امیدوارند تا از این طریق افراد مبتلا به مواد مخدر در هرات را کاهش دهند.

غلام جیلانی دقیق رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گوید روزهای یک‌شنبه‌ به‌صورت هفته‌وار حدود هفتاد معتاد از مرکز شهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد تحت تداوی قرار می‌گیرد و تاکنون حدود ۴۰۰ تن به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شده اند.

عبدالغفار خادمی معاون کمیسیون جمع‌آوری معتادان با تأیید آمار فوق می‌گوید معتادان پس از جمع‌آوری به مدت ۴۵ روز در مراکز ترک اعتیاد تحت تداوی قرار می‌گیرند و تاکنون حدود ۲۰۰ تن از معتادان که خارج از ولایات هستند، به ولایات شان اعزام شده اند.

از سوی دیگر نورالدین عرب؛ مسؤل اتحادیه مراکز جمع‌آوری معتادان باوجود کم‌بود امکانات و ظرفیت مراکز ترک اعتیاد، از آمادگی کامل برای جمع‌آوری و تداوی معتادان خبر می‌دهد.

در همین‌حال محمد انور متین نماینده مقام ولایت در این کمیسیون می‌گوید قرار است برای افرادی‌که بهبود میابند و توانایی کار دارند، زمینه کار نیز فراهم شود.

کمپاین جمع‌آوری  معتادین از سطح شهر در حالی برگزار می‌شود که هرات به‌دلیل هم‌مرز بودن با کشورهای ایران و ترکمنستان، بیشترین رقم معتاد را در سطح شهر داراست.

هرچند مسئولان این برنامه به‌نتایج آن خوشبین اند، اما سخت به‌نظر می‌رسد که هفتاد هزار معتاد موجود در ولایت هرات به‌زودی تداوی شوند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد