مسئولان محلی هرات می‌گویند بیش از ۹۰ میلیون افغانی در شهرک معلمین این ولایت؛ حیف و میل شده است. سخنگوی والی هرات می‌گوید تحقیقات کمیته بررسی این ولایت نشان می‌دهد که شماری از افراد در این شهرک دست به فساد گسترده زده اند. این شهرک در سال ۱۳۸۱ توسط اداره معارف هرات تثبیت و روند […]

مسئولان محلی هرات می‌گویند بیش از ۹۰ میلیون افغانی در شهرک معلمین این ولایت؛ حیف و میل شده است.

سخنگوی والی هرات می‌گوید تحقیقات کمیته بررسی این ولایت نشان می‌دهد که شماری از افراد در این شهرک دست به فساد گسترده زده اند.

این شهرک در سال ۱۳۸۱ توسط اداره معارف هرات تثبیت و روند توزیع نمرات و اخذ پول از معلمین شروع شد که تاکنون جنبۀ عملی به‌خود نگرفته است.

به گفتۀ جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات؛ در طول این سالیان حدود ۱۵۰۰ جریب زمین از سوی افراد مورد تعرض قرار گرفته است و در روند توزیع ۳۵۰۰ جریب زمین باقی‌مانده نیز هیچ‌نوع شفافیت وجود ندارد و به همین خاطر این پرونده به سارنوالی معرفی شده است.

آقای فرهاد می‌گوید زمین بیشتر به افرادی توزیع شده است که در چوکات معارف اجرای وظیفه نمی‌کنند و پول‌های گرفته شده از معلمان؛ به‌حساب‌های شخصی واریز شده است و حیف و میل عواید صورت گرفته است.

با این‌حال رئیس اداره معارف هرات روند توزیع زمین و وجود فساد در آن‌‌را به دوران قبل از خویش می‌‍داند اما با آن‌هم وجود فساد در توزیع زمین‌های مربوط به معلمان را تأیید می‌کند.

این موضوع ظاهراً اعضای شورای ولایتی هرات را هم نگران کرده اند و این موضوع را به افرادی که عضو مافیا هستند نسبت می‌دهند.

سید عظیم کبرزانی عضو شورای ولایتی هرات در نشست خبری امروز از نهادهای عدلی و قضایی می‌خواهد تا پرونده‌ی شهرک معلمان را به‌گونه جدی بررسی و متهمان اصلی آن‌را محاکمه کنند.

شهرک معلمین در مساحت ۵ هزار جریب زمین در سال ۱۳۸۱ هجری خورشیدی در هرات تثبیت گردید. بر اساس معلومات اداره معارف هرات، شهرک معلمین دست‌کم ۶ هزار قطعه زمین دارد که از این میان نزدیک به ۴ هزار نمره آن توزیع شده است.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد