امروز در هرات برای صد خانوادۀ فقیر و بی‌بضاعت از سوی نهاد خیریه احساس؛ مواد غذایی و لباس زمتسانی توزیع گردید. این نهاد ماهانه مواد غذایی اولیه مثل برنج، روغن، حبوبات و اقلام ضروری را برای خانواده‎‌های نیازمند و واجد شرایط، مساعدت می‌کند. به گفته‌ی مسؤلان نهاد خیریه احساس؛ این نهاد به‌همکاری بازرگانان هرات به‌منظور […]

امروز در هرات برای صد خانوادۀ فقیر و بی‌بضاعت از سوی نهاد خیریه احساس؛ مواد غذایی و لباس زمتسانی توزیع گردید.

این نهاد ماهانه مواد غذایی اولیه مثل برنج، روغن، حبوبات و اقلام ضروری را برای خانواده‎‌های نیازمند و واجد شرایط، مساعدت می‌کند.

به گفته‌ی مسؤلان نهاد خیریه احساس؛ این نهاد به‌همکاری بازرگانان هرات به‌منظور فقرزدایی و کمک به افراد ناتوان؛ حدود شش‌سال است که به‌منظور فقرزدایی برای خانواده‌های نیازمند و فقیر مواد غذایی کمک و توزیع می‌کند.

به گفته‌ احمدضیا منیب مسؤل اجرایی نهاد احساس؛ مستحقین این‌ نهاد را زنان و مردان فقیر، معیوب، بی‌سرپرست و خانواده‌های که نان‌آور نداشته باشد، تشکیل می‌دهد که در زمستان علاوه بر مواد اولیه غذایی، لباس‌های گرم هم توزیع می‌شود.

آقای منیبت می‌گوید فامیل‌های بی‌بضاعت بر اساس تحقیقات میدانی کارمندان نهاد خیریه احساس به درجه اول، دوم و سوم تقسیم‌بندی می‌شود که فامیل‌های بی‌بضاعت درجه یک، هر ماه تحت پوشش کمک‌های این نهاد قرار می‌گیرد.

اما کمک گیرندگان که حدود ۷۰ تن شان را بیوه‌زنان تشکیل می‌دهند؛ کمک‌های این نهاد در فصل زمستان را قناعت‌بخش می‌دانند اما بسنده نه؛ از دولت می‌خواهند برای‌شان زمینه کار یا کمک‌های نقدی بخاطر پرداخت پول برق و کرایه خانه را فراهم سازد.

کمک‌های این نهاد از شش‌سال بدینسو ادامه دارد، علاوه بر طبقه‌ی فقیر جامعه؛ دانشجویان، دانش‌آموزان، بانوان و ایتام را نیز تحت پوشش کمک‌های چون قرطاسیه، کیف و برگزاری کورس‌های خیاطی قرار می‌دهند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد