مسئول زندان زنانۀ هرات از نبود زندان معیاری و تأخیر در اجرای تطبیق فرمان عفو و تخفیفِ رئیس جمهور شاکی است و می‌گوید این زندان باساختمان غیر معیاری در منطقه غیرقانونی شهر قرار دارد و از چهار سال بدینسو فرمان‌های مناسبتی رئیس جمهوری با ۹ ماه تأخیر در این زندان تطبیق می‌شود. سیما پژمان،مدیر زندان […]

مسئول زندان زنانۀ هرات از نبود زندان معیاری و تأخیر در اجرای تطبیق فرمان عفو و تخفیفِ رئیس جمهور شاکی است و می‌گوید این زندان باساختمان غیر معیاری در منطقه غیرقانونی شهر قرار دارد و از چهار سال بدینسو فرمان‌های مناسبتی رئیس جمهوری با ۹ ماه تأخیر در این زندان تطبیق می‌شود.

سیما پژمان،مدیر زندان زنانۀ هرات می‌گوید این زندان قبلاً ساختمان یک حوزه پولیس بوده که ساختمان معیاری ندارد و زندانیان زن از حق جای و بودوباش مناسب برخورد دار نیستند.

هم اکنون در زندان زنانه‌ی هرات ۱۵۶ زن با ۴۰ کودک زیر ۶ سال نگهداری می شوند.

برای زندان زنانه و مردانه حدود صد جریب زمین در کنار لوای پنجم سرحدی اختصاص یافته است. اما تاکنون دولت هزینه‌ی اعمار آن‌را به‌دلیل عدم بودجه پرداخت نکرده است.
خانم پژمان می‌گوید این چالش را با مرکز و نهادهای مختلف حمایوی و حتی با نماینده‌ی رئیس جمهور در میان گذاشته اما هیچ یک برای اعمار آن تاکنون اقدام نکرده اند.

اما مقامات اداره محلی هرات می‌گوید طرح اعمار زندان عمومی مردانه و زنانه‌ی این ولایت را با مقامات داخلی و خارجی درمیان گذاشته و مقامات مرکزی وعده‌ی اعمار زندان معیاری و یا فراهم نمودن تجهیزات زندان را داده اند.

نبود زندان معیاری تنها مشکل زندانیان زن نیست. به گفته‌ی خانم پژمان تأخیر اجرای فرمان‌های رئیس جمهور از دیگر مشکلات جدی زنان زندانه‌ی هرات است که با تأخیر ۶ الی ۹ ماه اجرا می‌شود.

اما سخنگوی والی هرات در این مورد می‌گوید این تصمیم از سوی مرکز برای ایجاد شفافیت و مصؤن ماندن از هر نوع سوء استفاده اتخاذ می‌گردد.

زندان مردانه‌ی هرات که گنجایش ۵۰۰ نفر را دارد؛ اکنون از سه‌‍ونیم هزار نفر میزبانی می‌کند و با مشکل جا دست و پنجه نرم می‌کند.

گزارشگر: بنفشه بینش

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد