قرار است کمشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، دست‌کم برای ۲۷۰۰ خانواده بیجاشده‌ی داخلی  در هرات، کمک‌های زمستانی توزیع کند. با این‌حال امروز این سازمان اولین دور از کمک‌های زمستانی خود را برای دست‌کم ۳۰۰ فامیل بیجاشده‌ی داخلی حدود ۶ هزار دالر و ۱۲۰۰ تخته کمپل توزیع کرد. رئیس امور مهاجرین هرات می‌‌گوید از […]

قرار است کمشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، دست‌کم برای ۲۷۰۰ خانواده بیجاشده‌ی داخلی  در هرات، کمک‌های زمستانی توزیع کند.

با این‌حال امروز این سازمان اولین دور از کمک‌های زمستانی خود را برای دست‌کم ۳۰۰ فامیل بیجاشده‌ی داخلی حدود ۶ هزار دالر و ۱۲۰۰ تخته کمپل توزیع کرد.

رئیس امور مهاجرین هرات می‌‌گوید از میان ۵ هزار خانواده‌ی که از سوی این سازمان سروی شده، قرار است برای ۲۷۰۰ فامیل نیازمند در هفته‌های پیش‌رو کمک صورت گیرد.

جنگ‌ها، نزاع‌های قومی، سرازیر شدن سیلاب‌ها و نبود شغل مناسب؛ شماری از باشندگان ولایت‌ها و به‌وِیژه ولسوالی‌های دوردست را وادار به مهاجرت از منطقه‌شان کرده است و در چندین سال اخیر؛ حدود هفتاد هزار بیجا شده‌ی داخلی را میزبانی می‌کند که اکثرشان به مواد غذایی درست دسترسی ندارند.

با این‌حال جاوید نادم رئیس امور مهاجرین هرات می‌گوید امروز برای دست‌کم ۳۰۰ فامیل از این بی‌جاشدگان داخلی؛ مبلغ ۶ هزار دالر و ۱۲۰۰ تخته کمپل زمستانی به حمایت کمشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به هدف رفع نیازمندی‌های این افراد در فصل سرما توزیع شده است.

اداره امور مهاجرین ولایت هرات اخیراً توانسته است بیش از ۵ هزار خانواده بی‌جا شده‌ی داخلی را سروی نماید و قرار است که از میان به‌زودی برای ۲۷۰۰ فامیل نیازمند کمک صورت بگیرد

شماری از بی‌جاشدگان داخلی که از اثر جنگ ها به این ولایت مهاجر شده اند؛ امروز برای دریافت کمک به کمپ انصارِ اداره مهاجرین آمدند و خوشحال اند که توانسته اند از سرنوشت تلخ و تاریک رهایی یابند و به‌دور از جنگ و خون‌ریزی زندگی می‌کنند.

با این‌حال نیک‌محمد اعظمی مسئول بخش حقوقی کمشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در هرات می‌گوید آنان حدود ۵۰ هزار فامیل بی‌جاشده‌ی داخلی را در تمام ولایات کشور شناسایی کرده و قرار است برای این خانواده‌ها کمک‌های نیز داشته باشند.

بیشترین بی‌جاشدگان داخلی در هرات را باشندگان ولایت‌های هلمند، بادغیس، فراه و غور و برخی از ولسوالی‌های نا امن مانند ادرسکن، شیندند، کشک رباط‌سنگی و گلران تشکیل می‌دهند.

به گفته اداره مهاجرین از ابتدای سال مالی جاری تاکنون نزدیک به ۳۰۰ فامیل بی‌جا شده به مناطق شان عودت داده شده است و در سال جاری قرار است حدود ۱۵۰۰ فامیل دیگر نیز به مناطق سکونتی شان عودت داده شود.

دسته بندی: اجتماعی, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد