منابع محلی در دو ولایت فاریاب در شمال و ولایت بادغیس درشمال غرب افغانستان اعلام کردند که به دلیل بارش برف در این دو ولایت دست‌کم ۲۸ نفر کشته و ۹ نفر را زخمی شدهاند. میرامان، مسئول امنیت ولایت فاریاب به رسانه‌ها گفت که ۲۵ نفر آنان به دلیل بارش برف و سرما در ولایت […]

منابع محلی در دو ولایت فاریاب در شمال و ولایت بادغیس درشمال غرب افغانستان اعلام کردند که به دلیل بارش برف در این دو ولایت دست‌کم ۲۸ نفر کشته و ۹ نفر را زخمی شدهاند.

میرامان، مسئول امنیت ولایت فاریاب به رسانه‌ها گفت که ۲۵ نفر آنان به دلیل بارش برف و سرما در ولایت فاریاب جان داده و سه نفر زخمی شدهاند.

او افزود که ۳۰ چوپان با حدود سه هزار گوسفند ناپدید شده اند و یک هزار دام نیز تلف شدهاست.

آقای امان افزود که تلاش برای نجات این چوپان‌ها ادامه دارد.

به گفته این مقام محلی حدود ۷۰ خودرو نیز در منطقه “کتهکم” در نزدیک مرکز ولایت فاریاب گیر مانده بودند که نجات داده شدهاند.

در ولایت فاریاب اکنون حدود ۷۰ سانتی متر برف به زمین نشسته و برای مقابله با این حالت در مرکز ولایت جلسه اضطراری تشکیل شدهاست.

در ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان نیز بارش برف باعث فروریختن سقف یک خانه در ولسوالی مقر ولایت بادغیس شده که دو زن و یک مرد کشته شده و دونفر دیگر زخمی شده‌اند.

اکنون در ولایت بادغیس ۵۰ الی ۶۰ سانتی متر برف به زمین نشسته که ۳۰۰ دام نیز در این حادثه تلف شده است.

ظاهر بهاند، سخنگوی والی بادغیس به رسانه‌ها گفت که راه ارتباطی بادغیس_هرات هم در گذرگاه سبزک بسته شده و تلاش برای بازگشایی آن جریان دارد.

۱۸ دلو مقام‌ها در افغانستان اعلام کردند که برف‌باری و برف‌کوچ در این کشور در ۷۲ ساعت گذشته جان ۱۱۹ نفر را گرفته و ۸۹ نفر دیگر هم زخمی کرده‌است.

سنگین‌‍ترین تلفات مربوط به ولایت کوهستانی نورستان در شرق افغانستان بود که برف‌کوچ یک روستا را بلعیده و جان ۶۵ نفر از جمله کودکان و زنان را گرفته است.

 

دسته بندی: گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد