شهروندان ولایت هرات از کمبود حوزه‌های امنیتی در این ولایت نگران هستند و می‌گویند که نفوس زیاد این ولایت با حوزه‎های امنیتی، مطابقت ندارد. این در حالی است که در نواحی پانزده‌گانه این ولایت، تنها چهار حوزه امنیتی وجود دارد، بسیاری از شهروندان کمبود حوزه‎های امنیتی را اصلی‎ترین عامل سرقت و نا امنی در این […]

شهروندان ولایت هرات از کمبود حوزه‌های امنیتی در این ولایت نگران هستند و می‌گویند که نفوس زیاد این ولایت با حوزه‎های امنیتی، مطابقت ندارد.

این در حالی است که در نواحی پانزده‌گانه این ولایت، تنها چهار حوزه امنیتی وجود دارد، بسیاری از شهروندان کمبود حوزه‎های امنیتی را اصلی‎ترین عامل سرقت و نا امنی در این ولایت می‌داند.

ترور، قتل، آدم‌ربایی، سرقت‎های مسلحانه، از جمله نا امنی‎های است که شهروندان هرات را نگران کرده اند.

به گفتۀ این شهروندان، تقسیم بندی حوزه‌های امنیتی زمانی صورت گرفته بود که نفوس هرات یک سوم جمعیت فعلی بودند و حالا بیش از چهار میلیون نفوس دارد که بخاطر امنیت شهروندان، ایجاب می‌کند که حوزه‎های امنیتی افزایش یابد.

این موضوع نگرانی نمایندگان مردم در شورای ولایتی را نیز در پی داشته است و آنان هم در صدد افزایش تعداد حوزه‎های امنیتی در شهر هستند.

توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات می‌گوید ” بهتر خواهد بود که حوزه‌های امنیتی، مطابق با نفوس و جمعیت شهر در نظر گرفته شود و ما می‎خواهیم که تشکیلات پولیس هرات همانند سایر ولایات افزایش یابد”.

با این وصف مسئولان محلی هرات با پذیرفتن کمبود تعداد حوزه‌های امنیتی می‌گویند که این موضوع را با مقام های مرکزی درمیان گذاشته اند و قرار است در آینده‎ی نزدیک، تشکیلات چند حوزه‌ی جدید از سوی وزارت داخله منظور شود.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید “این موضوع را با وزارت داخله در میان گذاشته و قرار است این وزارت، سال آینده، تشکیلات چندین حوزه امنیتی را در این شهر منظور کند”.

وی کمبود حوزه‎های امینتی در این ولایت را عامل اصلی نا امنی دانست و بیان کرد که این موضوع را با مقامات مرکزی در میان گذاشته و خواهان تشکیلات امنیتی بیشتر هستیم که سال آینده به این موضوع رسیدگی خواهد شد”.

بر اساس آمارها، امسال دست‌کم ۲ هزار پرونده‌ی جرمی در اداره‌ی دادستانی هرات به ثبت رسیده است.

عبدالقادر کامل، آگاه امور می‌گوید تا زمانی‌که نیرو و حوزه‌های امنیتی در شهر افزایش پیدا نکند، نا امنی‌ها هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که چندی پیش، هیأتی از سوی مجلس سنا برای بررسی وضعیت و کارکرد ادارات دولتی به هرات آمده بود. کمبود نیرو و حوزه های امنیتی یکی از یافته‌های این هیات بود، قرار شد که این هیأت یافته‌های خود را به مرکز ارائه کند تا در قسمت رفع این چالش، اقدامات لازم صورت گیرد.

گزارشگر: قدرت‌الله حمیدی

دسته بندی: سیاسی, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد