دوازدهمین نمایشگاه مشترک افغانستان-ایران؛ امروز در هرات با حضور ده‌ها تاجر افغانستانی و ایرانی افتتاح و به‌روی بازدید کنندگان گشوده شد. در این نمایشگاه ۱۰ شرکت صنعتی از افغانستان و ۴۰ شرکت صنعتی ایرانی، کالاهای صاداراتی‌شان را به‌نمایش گذاشته اند که مدت چهار به‌روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود. علی‌رضا صدرزاده مدیرشرکت “مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی کشور […]

دوازدهمین نمایشگاه مشترک افغانستان-ایران؛ امروز در هرات با حضور ده‌ها تاجر افغانستانی و ایرانی افتتاح و به‌روی بازدید کنندگان گشوده شد.

در این نمایشگاه ۱۰ شرکت صنعتی از افغانستان و ۴۰ شرکت صنعتی ایرانی، کالاهای صاداراتی‌شان را به‌نمایش گذاشته اند که مدت چهار به‌روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

علی‌رضا صدرزاده مدیرشرکت “مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی کشور ایران” و برگزارکننده‌ی این نمایشگاه می‌گوید هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه آشنایی بیشتر صنعت‌گران، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان دو کشور دوست و همسایه است.

وی توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان تجاران و صنعت‌گران کشور را مدیون برگزاری چنین نمایشگاه‌های دانست که در چند سال گذشته در چندین ولایت و به‌ویژه هرات برگزار شده است.

از سوی هم مسئولان اداره اتاق تجارت هرات با انتقاد از حکومت می‌گویند ما انتظار داشتیم دولت برنامه‌های تازه‌ی را برای توسعه و فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد؛ اما آن‌گونه که باید به شعارهای خود عمل می‌کرد، نکرده است.

سعد خطیبی ریئس اتاق تجارت هرات می‌گوید راه اندازی این چنین نمایشگاه‌ها، زمینه را برای جذب مشتریان خارجی به خرید کالاهای افغانی را فراهم می‌سازد.

در این نمایشگاه چهار روزه، لوازم منزل،‌ مواد ساختمانی،‌ قالین‌های ماشینی،‌ لوازم برقی،‌ دستگاه‌های صنعتی و انواع نوشابه‌های غیر الکولی، میوه‌های خشک، عسل، مواد غذایی و دارو از عمده‌ترین محصولات به‌نمایش گذاشته شده‌ی شرکت‌های افغانی و ایرانی در این نمایشگاه است.

غرفه‌داران این نمایشگاه می‌گویند راه اندازی این چنین نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌ی استفاده از تجارب شرکت‌های مختلف صنعتی را به آنان فراهم سازد و زمینه‌ساز توسعه تجارت بین دو کشور باشد.

این نمایشگاه در حالی در هرات برگزار می‌شود که قبل از این نیز نمایشگاه‌های مشابه در کابل و مزار شریف برگزار شده بود.

مقامات اداره محلی تأکید می‌کنند که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها؛ فرصت‌های سرمایه‌گذاری را بین دو کشور را فراهم می‌سازد.

مسئولان اداره اتاق تجارت هرات میگویند که علاوه بر برگزاری نمایشگاه افغانستان – ایران، تولیدات هرات در کشور های چین، هند، ایران، ترکمنستان، پاکستان و ترکیه به نمایش گذاشته شده و باز دید کنندگان زیادی داشته است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد