ولسوالی‌های کهسان، ادرسکن، غوریان و زنده‌جان، از جمله‌‌ولسوالی‌های هرات است که شکار حیوانات در آن گزارش شده است. در این ولسوالی‌ها انواع گوناگون حیات‌وحش و به‌ِویژه آهو و گرگ وجود دارد. اما آن‌‌چه شکار غیرقانونی حیوانات خوانده می‌شود، مسؤلان اداره محیط زیست ولایت هرات را نگران کرده و می‌گویند که شکار حیوانات بیشتر در مناطق […]

ولسوالی‌های کهسان، ادرسکن، غوریان و زنده‌جان، از جمله‌‌ولسوالی‌های هرات است که شکار حیوانات در آن گزارش شده است.

در این ولسوالی‌ها انواع گوناگون حیات‌وحش و به‌ِویژه آهو و گرگ وجود دارد. اما آن‌‌چه شکار غیرقانونی حیوانات خوانده می‌شود، مسؤلان اداره محیط زیست ولایت هرات را نگران کرده و می‌گویند که شکار حیوانات بیشتر در مناطق ناامن که نیروهای امنیتی حضور دایمی ندارند، صورت می‌گیرد.

نصیر احمد فضلی رئیس حفاظت از محیط زیست ولایت هرات می‌گوید؛ اگر شکار حیوانات و برخی از پرندگان به همین منوال ادامه بیابد، نسل این حیوانات انقراض می‌یابد که آسیب جدی به محیط وارد خواهد شد.    

شکار حیات‌وحش در نقاط دور افتاده‌ی ولایت هرات، اداره محلی هرات را هم نگران کرده است، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید متأسفانه در مناطق که حیات‌وحش  آزادانه صورت می‌گیرد، نیروهای امنیتی تسلط کافی ندارند و یکی از اهداف اساسی ما در جریان عملیات نیروهای امنیتی، تأمین امنیت و اقتدار دولتی است که در آن صورت محیط  زیست هم حفظ خواهد شد.

نگرانی از شکار بی‌رویه حیات‌وحش در هرات تازگی ندارد، بارها این نگرانی از سوی نهادهای گوناگون حامی محیط زیست، مطرح شده است، اما اقدامات موثری در راستای حفظ محیط زیست و حیات‌وحش صورت نگرفته است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد