دست‌کم ۳۰۰ شخص که دارای معلولیت ذهنی هستند، هم اکنون در دارالمجانین هرات تحت مراقبت قرار دارند که برخی‌های‌شان از ولایات دیگر می‌باشند. مسئولان اداره هلال احمر هرات؛ بزرگ‌ترین چالش در بخش نگهداری این افراد را کم‌بود امکانات، نیرو و ساختمانعنوان می‌کنند که این امر باعث شده است که به آنان به گونه‌ی درست رسیدگی […]

دست‌کم ۳۰۰ شخص که دارای معلولیت ذهنی هستند، هم اکنون در دارالمجانین هرات تحت مراقبت قرار دارند که برخی‌های‌شان از ولایات دیگر می‌باشند.

مسئولان اداره هلال احمر هرات؛ بزرگ‌ترین چالش در بخش نگهداری این افراد را کم‌بود امکانات، نیرو و ساختمانعنوان می‌کنند که این امر باعث شده است که به آنان به گونه‌ی درست رسیدگی نشود.

از سوی هم سر طبیب شفاخانه حوزوی هرات می‌گوید در یک‌سال اخیر حداقل ۱۵ تن از افراد دارای معلولیت ذهنی؛ توسط خانواده‌های شان مورد بی‌رحمی قرار گرفتند و در محوطه این مرکز درمانی رها شدند.

شاید در میان معلولین، افرادی دارای معلولیت ذهنی، آسیب پذیرترین قشر در جامعه به شمار شمرده شود که رنج‌های بی‌شماری را متحمل می‌شوند.

نورالدین احمدی رئیس هلال احمر هرات می‌گوید ما در این بخش به کم‌بود جدی مکان برای بود و باش و کم‌بود داکتر مواجه هستیم که برای حل این چالش بزرگ، باید اقدام فوری صورت گیرد.

آقای احمدی می‌گوید همین اکنون حدود ۳۰۰ بیمار روانی از ۳۴ ولایت کشور در هرات تحت مراقبت هستند که حدود ۵۰ نفر شان را زنان شامل می‌شوند، اما در این میان حدود شش بیماری ذهنی هم وجود دارد که تحت مراقبت می‌باشند.

اما مسؤلان کمیسیون حقوق بشر ولایت هرات، از نحوه رفتار و دید مردم با بیماران روانی شکایت دارند که با صدا کردن دیوانه آنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و تحقیر می‌نمایند.

اماعبدالقادر رحیمی رئیس کمیسیون حقوق بشر هرات، دولت را به بی‌توجهی به حقوق بیماران روانی متهم می‌کند و این قشر تاکنون نتوانسته به یک درصد از حقوق شان دسترسی پیدا کنند.

هنوز آمار دقیق از افراد دارای معلولیت ذهنی در هرات وجود ندارد. اما هم اکنون این افراد در برخی از خانواده‌ها و مناطق دور دست، با دشواری زندگی می‌کنند.

در همین مورد ملکه پیغام سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات می‌گوید در یک‌سال گذشته دست‎‌‌کم ۱۵ تن از افراد دارای معلولیت ذهنی توسط خانواده‌های شان مورد بی‌رحمی قرار گرفتند و به محوطه مرکز درمانی رها شده اند.

مرستون هرات تنها مرکز بیماران روانی در کشور است که کودکان، نوجوانان، زنان و مردان دارای معلولیت ذهنی در آن تحت مراقبت قرار دارند.

اما عامل که معلولیت‌های ذهنی را به‌بار می‌آورد، اثرات جنگ، خشونت‌ها و ازدواج‌های فامیلی است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد