با فرا رسیدن فصل زمستان و سردی طاقت‌فرسا؛ گویا دوباره سریال قطع و وصل برق شروع شده است، از یک‌روز به این‌سو نیمی از شهروندان هرات از نبود برق رنج می‌برند و این امر خشم بسیاری از شهروندان هرات را بر انگیخته اند. در جریان سال جاری مسئولان اداره برق هرات بارها برای شهروندان وعده‌ی […]

با فرا رسیدن فصل زمستان و سردی طاقت‌فرسا؛ گویا دوباره سریال قطع و وصل برق شروع شده است، از یک‌روز به این‌سو نیمی از شهروندان هرات از نبود برق رنج می‌برند و این امر خشم بسیاری از شهروندان هرات را بر انگیخته اند.

در جریان سال جاری مسئولان اداره برق هرات بارها برای شهروندان وعده‌ی ترمیم و حل مشکلات قطع شدن برق را داده بودند، اما با فرا رسیدن فصل سرما، کم‌بود و قطع برق هم‌چنان یکی از مشکلات عمده و اساسی شهروندان هرات است.

شهروندان هرات اداره برشنا را به وعده خلافی و عدم برنامه‌‌‌ریزی درست برای حل مشکلات برق، متهم می‌نمایند که در این راستا اقدام جدی نکرده است.

قطع برق و هم‌چنان پایین بودن ولتاژ برق در هرات، موضوع تازه‌ای نیست و مقام‌ها همواره بر حل این چالش‌ها تأکید داشته اند و هنوز هم این مشکل به‌صورت گسترده وجود دارد.

وحید کامرانی رئیس اداره برق هرات به رادیو معراج گفت که  هیچ تضمینی وجود ندارد و سریال قطع برق در ولایت هرات بعد از این در جریان فصل سرما ادامه خواهد داشت.

مسئولان اداره برق هرات مدعی اند که نصب ۲۲ کیلومتر از پایه‌های برق مسیر بند “بقرچر” در ابتدا به‌گونه‌ِی تخنیکی گذاشته نشده و این امر همواره مشکلات زیادی را خلق کرده است.

آقای کامرانی می‌افزاید به همین منظور از یک‌سال به این‌سو پروژه زیربنایی را جهت انتقال این پایه‌ها در مسیر‌های مناسب روی دست گرفته اند که دست‌کم ۸۰ درصد کار آن پیش رفته است.

اما ترمیم پایه‎‌های برق به این آسانی هم نیست و آقای کامرانی سردی طاقت‌فرسا و کوه‌‌های مرتفع در بند بقرچر را چالش‌های سدراه کارمندان اداره برق یاد یاد می‌کند که روند کاری را کُند می‌سازد.

اما اداره محلی هرات مشکلات قطع شدن برق را به مشکلات تخنیکی نسبت می‌دهد که در آینده نزدیک حل خواهد شد.

بیشتر از ۴۸ ساعت از قطع برق در هرات می‌گذرد و نیمی از شهروندان، شب‌ها را در تاریکی به‌سر می‌برند اما بر اساس گفته‌های مسؤلان، این تاریکی در جریان فصل زمستان تکرار خواهد شد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد