از روز دانشجو یا همان هفدهم نوامبر، با تأخیری دو روزه، امروز در دانشکده‌ی  خبرنگاری دانشگاه هرات تجلیل به‌عمل آمد.   سهیلا عرفانی رئیس دانشکده ژورنالیزم دانشگاه هرات می‌گوید ما امروز به‌مناسبت هفدهم نوامبر، دانشجویانی که دستاوردهای خوبی در عرصه‌های علمی و عملی داشتند، تقدیر نمودیم. خانم عرفانی گفت «ما در حقیقت یک جشنواره دانشجویی […]

از روز دانشجو یا همان هفدهم نوامبر، با تأخیری دو روزه، امروز در دانشکده‌ی  خبرنگاری دانشگاه هرات تجلیل به‌عمل آمد.

 

سهیلا عرفانی رئیس دانشکده ژورنالیزم دانشگاه هرات می‌گوید ما امروز به‌مناسبت هفدهم نوامبر، دانشجویانی که دستاوردهای خوبی در عرصه‌های علمی و عملی داشتند، تقدیر نمودیم.

خانم عرفانی گفت «ما در حقیقت یک جشنواره دانشجویی برگزار کردیم که در این جشنواره فعالان دانشجویی را مورد تقدیر قرار دادیم».

هم‌چنان خانم عرفانی می‌افزاید  برگزاری این چنین برنامه‌ها می‌تواند انگیزه بیشتری برای دانشجویان ببخشد.

خانم عرفانی می‌گوید «مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی  باعث شده است که انگیزه پیشرفت و کار در هر قشر و طبقه از جمله دانشجویان گرفته شود، ما بخاطر ایجاد امید در ذهن و روان دانشجویان و ارج گذاشتن به کارهای آنان، این چنین محافل را برگزار می‌نماییم».

با این‌حال شماری از استادان دانشگاه هرات، بر این باورند که باید برای بهتر شدن اوضاع دانشگاه تلاش شود.

عادله کبیری یکی از استادان دانشکده‌ی خبرنگاری دانشگاه هرات می‌گوید دولت باید برای رشد استعداد دانشجویان امکانات بیشتری فراهم کند.

از این روز در حالی بزرگ‌داشت شد که شماری از دانشجویان از نبود فضای مناسب درسی، عدم دسترسی به امکانات، مسلکی نبودن برخی از استادان و امنیت شغلی، به‌عنوان مشکلات سد راه خود یاد می‌کنند.

آنان می‌گویند «کم‌‌بود امکانات، عدم مسلکی بودن برخی از استادان و نبود دورنمایی روش برای دانشجویان، دست به‌‌دست هم داده اند و از کیفیت درسی کاسته است و بزرگ‌ترین ناامیدی دوران دانشجویی این است که محیط کاری برای دانشجویان مهیا نیست و دانشجویان دلواپس است».

از ۱۷ نوامبر که مصادف است با روز دانشجو، همه‌ساله در کشور تجلیل به‌عمل می‌آید.

دانشگاه هرات بزرگ‌ترین مرکز علمی در غرب کشور است که دست‌کم ۱۶۲۵۰ دانشجو در آن مصروف تحصیل هستند و از این میان بیش از ۷۲۰۰ تن را دختران تشکیل می‌دهند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد