آمارهای اداره ثبت و احوال نفوس هرات نشان می‌دهد که طی ۸ ماه سال جاری، برای۸۴ هزار و ۵۷ تن تذکره جدید توزیع شده که از این میان ۶۷۲۷۰ تن را مردان و ۱۶۷۸۷ تن دیگر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. حکمت‌الله حبیبی رئیس این اداره می‌گوید این روند نسبت به‌سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته […]

آمارهای اداره ثبت و احوال نفوس هرات نشان می‌دهد که طی ۸ ماه سال جاری، برای۸۴ هزار و ۵۷ تن تذکره جدید توزیع شده که از این میان ۶۷۲۷۰ تن را مردان و ۱۶۷۸۷ تن دیگر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. حکمت‌الله حبیبی رئیس این اداره می‌گوید این روند نسبت به‌سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مسئولان در این اداره می‌گویند در سال جاری برای ۲۷۹۶۷ تن از مردان و ۶۲۶۴ تن دیگر خانم‌ها هستند که برای‌شان تذکره مثنی توزیع شده است.

هم‌چنان حکمت‌الله حبیبی رئیس اداره ثبت احوال نفوس هرات می‌افزاید که در هشت ماه سال جاری برای ۲۸۸۲ تن از کوچی‌ها و ۴۷۵ تن از بی‌جا شدگان داخلی در این ولایت تذکره توزیع شده است.

همواره یکی از نگرانی‌های باشنده‌های هرات روند طولانی مدت اصلاح نام و سن بوده که هفته‌ها برای حل این مشکل سرگردان بوده و باید حکم رئیس جمهور را می‌داشتند و به گفته رئیس این اداره، این روند اکنون تسهیل یافته است.

طی چند‌سال اخیر یکی از برنامه‌های بزرگ حکومت وحدت ملی، توزیع تذکره‌های الکترونیکی است که تاکنون جنبه عملی به‌خود نگرفته است.

 با این‌که حکمت‌الله حبیبی رئیس اداره ثبت و احوال نفوس هرات از روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی در ماه‌های پیش‌رو نوید می‌دهد، در عین‌حال از نبود کارمند برای شروع این برنامه ابراز نگرانی می‌کند.

بیش از دومیلیون و چهارصد‌هزار تن ثبت دیتابیس اداره ثبت و احوال نفوس هرات هستند و بر اساس آمارهای این اداره، اضافه از ۵۰ درصد از مردم هرات تاکنون تذکره دریافت کرده اند.

در هرات روزانه دست‌کم یک‌هزار نفر برای دریافت تذکره و حل مشکلات خود به اداره ثبت و احوال نفوس هرات مراجعه می‌کنند.

 

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد