فاروق فیضی از خبرنگاران سابقه‌دار هرات بنابر مریضی مهلک سرطان که عاید حالش گردیده بود، شب گذشته دار فانی را وداع گفت. شاید تلاوت قران تنها صدای است که حال می‌تواند روح  فاروق فیضی را آرامش ببخشد. فاروق فیضی در سال  ۱۳۵۸ در یک خانواده فرهنگی در قریه طوقچی ولسوالی گذره هرات دیده به‌جهان گشود. آقای فیضی […]

فاروق فیضی از خبرنگاران سابقه‌دار هرات بنابر مریضی مهلک سرطان که عاید حالش گردیده بود، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

شاید تلاوت قران تنها صدای است که حال می‌تواند روح  فاروق فیضی را آرامش ببخشد. فاروق فیضی در سال  ۱۳۵۸ در یک خانواده فرهنگی در قریه طوقچی ولسوالی گذره هرات دیده به‌جهان گشود.

آقای فیضی در سال ۱۳۸۵ از دانشگاه سند فراغت را به‌دست آورد و در رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری و چاپی دست‌کم ۱۵ سال فعالیت کرد.

 اما از دوسال بدینسو، غلام فاروق فیضی به مریضی سرطان مبتلا بود و سرانجام شب گذشته چشم به‌جهان گشود.

حال نه تنها خانواده‌ی فیضی در غم و اندوه نشسته است بلکه خبرنگاران حوزه غرب هم سخت غمگین اند.

امروز برای ساعاتی مقام‌های بلندپایه‌ی حکومتی و اقشار مختلف جامعه، به‌‍شمول خبرنگاران هرات، در صحن اداره اطلاعات و فرهنگ برای خدا حافظی با مرحوم غلام فاروق فیضی گردهم آمدند.

محمد آصف رحیمی والی هرات، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ و هم‌چنان بانو سهیلا عرفانی رئیس دانشکده ژورنالیزم دانشگاه هرات، از آقای فیضی به‌عنوان خبرنگار با صداقت یاد کردند.

از غلام فاروق فیضی تنها دو پسر بنام‌های احمد صهیب و احمد شعیب به‌یادگار مانده است. اما آن‌چه که بعد از فوت او می‌تواند روح‌اش را آرامش ببخشد؛ رسیدگی به فرزندان و هم‌یاری به خانواده فیضی است.

خبرنگاران در هرات از نهادهای حامی خبرنگار و دولت می‌خواهند برای حمایت از خانواده فیضی به‌شمول دو فرزندش برنامه‌ریزی کنند.

ازسوی‌هم مسئولان نهادهای خبرنگاری، از ایجاد صندوق حمایت از خبرنگاران در این ولایت خبر می‌دهند.

همایون نظری رئیس کمیته مصئونیت خبرنگاران در حوزه غرب می‌گوید این صندوق به‌منظور رفع مشکلات از جمله پرداخت هزینه تدوای خبرنگاران روی دست گرفته خواهد شد.

این دومین خبرنگار است که طی ۴ سال گذشته در هرات به‌علت نبود حمایت‌های مالی و بر اثر مریضی مهلک سرطان، جان‌های خود را از دست می‌دهند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد