از چند سال‌ به این طرف شماری از مشترکین برق در هرات، پول صرفیه برق‌ شان ‌را تحویل اداره برق نکرده و بدهکار این اداره هستند. بدهکاری‌های که اکنون نزدیک به ۸۰۰میلیون افغانی رسیده است. مسئولان اداره برق این ولایت می‌گویند که از دو سال به این طرف بدهکاری مشترکین از حدود یک ملیارد و […]

از چند سال‌ به این طرف شماری از مشترکین برق در هرات، پول صرفیه برق‌ شان ‌را تحویل اداره برق نکرده و بدهکار این اداره هستند.

بدهکاری‌های که اکنون نزدیک به ۸۰۰میلیون افغانی رسیده است.

مسئولان اداره برق این ولایت می‌گویند که از دو سال به این طرف بدهکاری مشترکین از حدود یک ملیارد و صد افغانی به ۸۰۰ ملیون افغانی کاهش پیدا کرده است .

وحید احمد کامرانی رئیس اداره برق هرات می‌گوید که نپرداختن پول‌های صرفیه برق از سوی مشترکین  در مواردی آن‌ها را وادار به عدم ارائه‎ی خدمات کرده است.

در همین حال مسئولان این  اداره می‎گویند در صورتی‌که ۸۰۰ میلیون افغانی بدهکاری مشترکین این اداره پرداخت شود، دستگاه‌های تقویت برق لازم خریداری شده و مشکل نوسانات برق هرات برطرف خواهد شد.

هم‎چنان آقای کامرانی می‌افزاید از مجموع ۸۰۰ میلیون افغانی پول بدهکاری مشترکین،۱۵۰ میلیون آن مربوط به ادارات مختلف دولتی است که تا حال حاضر به پرداخت بدهکاری خود نشده اند .

از سوی هم نماینده گان مردم  در شورای ولایتی می‌گویند که  اداره محلی هرات به‌صورت جدی با بدهکاران اداره برق برخورد نکرده است .

سید عظیم کبرزانی عضو شورای ولایتی هرات می‌گوید باید با افراد زورمند و ادارات دولتی که  بدهکاری‌های خود را تحویل خزانه این اداره نمی‎کنند، برخورد جدی صورت گیرد .

اما مسئولان محلی هرات می‎گویند که در یک نشست به تمام ادارات دولتی ابلاغ شده است که در سال آینده، بدهکاری‎های برق خویش را از بودجه خودشان پرداخت نمایند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‎گوید که در سال آینده، این موضوع  به صورت جدی‌تری پیگیری خواهد شد

اما تنها موضوع طلب اداره برق هرات از مشترکین مشکل سد راه نیست، بلکه  هر ازگاهی تهدیدات مخالفان مسلح دولت هم باعث می‌شود تا در ولسوالی‌های دور دست،  کارمندان این اداره نتوانند پول‌های صرفیه‎‎ی برق را به گونه یک سان جمع آوری کنند.

هم اکنون نزدیک به ۲۸۰ مشترک برق در ولسوالی گلران  پول‌های صرفیه برق خود را نمی پردازنند .

گزارش قدرت‌الله حمیدی

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد