دست‌کم ۱۵ سال از عمر ۴۰ ملی‌بس موجود در هرات می‌گذرد و هنوز بس‌های مسافربری دولتی برای دست‌کم۱۴ هزار تن در این ولایت خدمات رسانی می‌کنند. مسئولان آمریت ملی‌‍بس هرات می‌گویند با در نظرداشت تراکم روزافزون نفوس این تعداد ملی‌بس‌ برای جابه‌جایی ناکافی است. حیات‌الله مهمند آمر تصدی ملی‌بس هرات می‌گوید از جمله ۴۰ عراده […]

دست‌کم ۱۵ سال از عمر ۴۰ ملی‌بس موجود در هرات می‌گذرد و هنوز بس‌های مسافربری دولتی برای دست‌کم۱۴ هزار تن در این ولایت خدمات رسانی می‌کنند.

مسئولان آمریت ملی‌‍بس هرات می‌گویند با در نظرداشت تراکم روزافزون نفوس این تعداد ملی‌بس‌ برای جابه‌جایی ناکافی است.

حیات‌الله مهمند آمر تصدی ملی‌بس هرات می‌گوید از جمله ۴۰ عراده ملی‌بس هم اکنون ۳۰ عراده آن فعال است و متباقی به‌علت نبود راننده توقف داده شده است.

وی می‌گوید «با در اختیار گذاشتن بس‌های بیشتر، ما لین‌های بیشتر را ایجاد خواهیم کرد و خدمات ترانسپورت دولتی را توسعه خواهیم داد و اکنون بر اساس امر مقام ولایت هرات ما تصمیم داریم که برای ایجاد سهولت بیشتر برای دانشجویان دانشگاه هرات، یک لین جدید میان دانشگاه هرات و دروازه قندهار ایجاد نماییم».

همین ۳۰ عراده ملی‌بس فعال، روزانه تاسقف هشتاد هزار و ماهانه بیش از دو میلیون افغانی برای دولت در آمد دارند که در ده ماه گذشته بیش از ۱۸ میلیون افغانی برای دولت عاید داشته است».

قرار است در آینده نزدیک ۵۰ عراده موتر مسافربری از سوی مرکز به این ولایت انتقال داده شود، علاوه بر این مسؤلان از راه اندازی خط مترو در این ولایت نیز خبر می‌دهد.

حیات‌الله مهمند آمر ملی‌بس هرات می‌گوید با تطبیق ماستر پلان شهری قرار است خط مترو برای جابه‌جایی شهروندان در داخل شهر ساخته شود.

موترهای ملی‌بس برعلاوه شهر، هم اکنون درسه خط؛ شهر- اسلام قلعه، تورغندی و ولسوالی غوریان فعالیت می‌کنند.

حیات‌الله مهمند می‌گوید نا امنی‌ها باعث شده تا آنان در برخی از ولسوالی‌ها برای باشندگان خدمات ارایه کرده نتوانند.

با این‌حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید در صورت رسیدن ۵۰ عراده بس جدید به هرات و توزیع آنان به شماری از ولسوالی‌ها، آمادگی برای تأمین امنیت هم گرفته خواهد شد.

در شرایط حاضر به‌نظر می‌رسد سیستم حمل و نقل شهری هرات سال‌ها با سیستم‌های جدید فاصله دارد، اما روند افزایش جمعیت و رشد ترافیک مسئولان را وادار خواهد کرد به سمت مدرنیزه کردن این سیستم گام بردارند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد