شماری از بانوان و آقایان پس از هشت ماه آموزش،‌ در بخش‌های فن و حرفه، توانسته‌اند فعالیت‌های خود را در نمایشگاهی تحت عنوان روزنه امید در هرات به‌دید عموم بگذارند. موسسه پن (مردم ضرورت‌مند) توانسته در بخش‌های حرفه و فن برای بیش ۳۰۰ تن از بانوان و آقایان در مدت هشت ماه آموزش بدهد. صنایع […]

شماری از بانوان و آقایان پس از هشت ماه آموزش،‌ در بخش‌های فن و حرفه، توانسته‌اند فعالیت‌های خود را در نمایشگاهی تحت عنوان روزنه امید در هرات به‌دید عموم بگذارند.

موسسه پن (مردم ضرورت‌مند) توانسته در بخش‌های حرفه و فن برای بیش ۳۰۰ تن از بانوان و آقایان در مدت هشت ماه آموزش بدهد.

صنایع دستی، خیاطی، ترمیم یخچال، کولر، سیتسم برق‌کشی منازل و چگونگی تولید و پروسس عسل از جمله حرفه‌های است که بانوان و آقایان پس از هشت ماه آموزش توانسته اند فعالیت‌های خود را در ۱۹ غرفه به دید عموم بگذارند.

میرویس اسلمی مسئول برنامه فقرزدایی شهری موسسه پن، هدف از راه اندازی این نمایشگاه را پیدا کردن زمینه کار برای فارغان این رشته‌ها در بازار کارعنوان می‌کند.

او می‌گوید «ما کارهای باثبات را انجام می‌دهیم و آن‌را تعقیب می‌نماییم و تنها به دادن تقدیرنامه اکتفا نمی‌نماییم».

بیشترین کارآموزان دوره آموزشی حرفه و فن این دفتر را خانم‌ها تشکیل می‌دهد. آقای اسلمی می‌گوید آنان بیشترین افرادی را جذب بخش‌های حرفه و فن می‌کنند دچار مشکلات اقتصادی باشند و زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

آن‌چه فارغان این دوره را امیدوار ساخته است، به‌نمایش گذاشتن دست‌آورد‌های شان به‌دید عموم است که شماری از بانوان و آقایانی که پس ازهشت‌ماه آموزش‌های لازم را در بخش‌های مختلف دیده اند؛ می‌گویند از این پس می‌‍توانند جهت تأمین مصارف زندگی خانه خود پیش‌گام باشند.

دفتر پن در سال ۲۰۱۶ هم برای دست‌کم ۳۰۰ تن از فرادی که زیر خط فقر زندگی می‌کردند نیز آموزش‌های حرفه و فن را آموزش داده و این دومین دور از آموزش‌های حرفه و فن در دوسال اخیر درهرات است که این موسسه راه اندازی کرده و اکنون هم شماری در این دفتر مصروف آموزش در بخش‌های حرفه و فن هستند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد