کارمندان مراکز آموزشی و صحی انستیتیوت آموزشی افغان “AIL”،  امروز زیر یک سقف گرد‌هم آمدند تا از روز جهانی صلح تجلیل کنند. اشتراک‌کنندگان در این محفل می‌گویند برگزاری این چنین محافل اذهان شان را نسبت به صلح بازتر می‌کند. آنان می‌گویند«صلح نیاز اساسی هر شهروند است، هر کس دیدگاه متفاوت نسبت به صلح دارد، وقتی […]

کارمندان مراکز آموزشی و صحی انستیتیوت آموزشی افغان “AIL”،  امروز زیر یک سقف گرد‌هم آمدند تا از روز جهانی صلح تجلیل کنند.

اشتراک‌کنندگان در این محفل می‌گویند برگزاری این چنین محافل اذهان شان را نسبت به صلح بازتر می‌کند.

آنان می‌گویند«صلح نیاز اساسی هر شهروند است، هر کس دیدگاه متفاوت نسبت به صلح دارد، وقتی همه با هم زیر یک سقف جمع می‌شویم و از روز جهانی صلح تجلیل می‌نماییم، تأثیرگذاری بیشتر بالای دولت‌مردان و شهروندان دارد».

سال‌هاست که افغان‌ها رویای صلح را در سر می‌پرورانند. با این‌حال ولی‌شاه بهره مشاور ارشد پروفیسور سکینه یعقوبی می‌گوید تحکیم برنامه‌های صلح جزء برنامه‌های اصلی خانم یعقوبی در کشور است.

آقاق بهره می‌گوید«صلح یک نیاز است و تحکیم زیرساخت‌های صلح در کشور، از مهم‌ترین برنامه‌های انستیتیوت آموزشی افغان است که تاکنون در چندین کشور ما برنامه‌های را در این بخش اجرا کرده‌ایم».

در همین حال علی اکبر زرین هماهنگ کننده انستیتیوت آموزشی افغان”AIL” می‌گوید در این محفل  ۲۸ مرکز آموزشی به شمول مراکز صحی و حقوقی شرکت کردند تا پل ارتباطی پیام آور صلح بین خود و دیگران شوند.

آقای زرین می‌گوید«همواره در کشور ما جنگ بوده است و ما این چنین محافل را برگزار می‌نماییم تا به جهانیان نشان بدهیم که کسانی‌ هستند که در راستای تحقق پذیری صلح در کشور کار می‌نمایند».

در همین‌حال احسان ساحل مشاور اکادمیک دفتر “”AIL می‌گوید: یکی از برنامه‌های اساسی این مرکزآموزشی، تدویر ورکشاپ‌ها جهت رساندن پیام صلح برای دانش‌آموزان است و به همین خاطر تمام ارگان‌های ما جمع شده اند پیام رسان صلح به دانش‌آموزان خویش باشند.

انستیتیوت آموزشی افغان “AIL” درسال ۱۳۷۴ تأسیس و تا حال در بخش‌های اداره و مدیریت، روش‌های جدید تدریس، مشوره‌دهی حقوقی برای شهروندان، صحت باروری، آگاهی عامه و ایجاد مراکز آموزشی و حرفه‌ای و دیگر پروگرام ها، برای بیش از ۱۲ میلیون نفر خدمات ارایه کرده است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد