امروز دومین دور خزانی واکسین پولیو از سوی مسئولان صحت هرات رسماً آغاز گردید، این برنامه سالانه در در فصل بهار و خزان راه اندازی می‌شود. مسئولان اداره صحت هرات می‌گویند قرار است در این دور بیش از ۶۳۰ هزار کودک زیر پنج سال، دو قطره واکسین پولیو دریافت کنند. عبدالحکیم تمنا رئیس اداره صحت […]

امروز دومین دور خزانی واکسین پولیو از سوی مسئولان صحت هرات رسماً آغاز گردید، این برنامه سالانه در در فصل بهار و خزان راه اندازی می‌شود.

مسئولان اداره صحت هرات می‌گویند قرار است در این دور بیش از ۶۳۰ هزار کودک زیر پنج سال، دو قطره واکسین پولیو دریافت کنند.

عبدالحکیم تمنا رئیس اداره صحت عامه هرات می‌گوید این برنامه از فردا در ولسوالی‌ها آغاز خواهد شد.

اما در این دور علاوه بر چکاندن دو قطره واکسین پولیو، تابلیت‌های ضد کرم امعاء نیز برای کودکان بالای دو سال و زیر پنج سال، داده می‌شود.

رئیس صحت عامه هرات هم‌چنان می‌افزاید شمار کودکانی که قرار است این تابلت‌ها را دریافت کنند، به بیش از ۳۸۰ هزار تن می‌رسد.

از سوی هم مسئولان اداره محلی هرات می‌گویند به تمام ولسوال‌های ولایت هرات دستور داده شده تا با کارکنان واکسین پولیوو تیم شان هم‌کار باشند و سهم شان را به گونه درست انجام دهند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید این دستور والی هرات به تمام ارگان‌های ذی‌ربط امر شده است.

آغاز برنامه تطبیق واکسین پولیو در هرات در حالی صورت می‌گیرد که هم‌زمان در ۳۳ ولایت دیگر کشور نیز این برنامه آغاز شده است.

قرار است برنامه تطبیق  واکسین پولیو تا پنج روز آینده ادامه داشته باشد.

با این‌حال به گفته مسئولان صحی هم اکنون در شماری از ولایات کشور از جمله قندهار، هلمند و کندز پولیو به‌گونه‌ی کامل بر چیده نشده است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد