گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی افغانستان، امروز در یک نشست خبری در هرات، موضع سیاسی خود را در برابر استراتیژی جدید ایالات متحده و حضور سربازان بیشتر خارجی در افغانستان اعلام داشت. آقای حکمتیار جنگ افغانستان را میراث باقی‌مانده از شوروی به ناتو نامید و گفت ازدیاد شمار سربازان خارجی در کشور، بحران را بیشتر […]

گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی افغانستان، امروز در یک نشست خبری در هرات، موضع سیاسی خود را در برابر استراتیژی جدید ایالات متحده و حضور سربازان بیشتر خارجی در افغانستان اعلام داشت.

آقای حکمتیار جنگ افغانستان را میراث باقی‌مانده از شوروی به ناتو نامید و گفت ازدیاد شمار سربازان خارجی در کشور، بحران را بیشتر خواهد کرد.

وی گفت«ما باور داریم که یکی از عمده‌ترین عامل جنگ در افغانستان حضور نیروهای خارجی است که شوروی سابق تحمیل کرد و ناتو آن‌را به ارث برد و افزایش نیروهای خارجی بحران را پیچیده‌تر خواهد کرد».

در همین‌حال آقای حکمتیار ائتلاف‌های سیاسی در کشور را تکرار تجربه ناکام گذشته خواند و به‌ویژه ائتلاف نجات افغانستان را ائتلافی جهت رسیدن به امتیازها و شعله‌ورساختن جنگ دانست.

رئیس حزب اسلامی افغانستان در سخنرانی‌های خود مکرراً از انتخابات پیش‌رو یاد کرده است.

آقای حکمتیار به این سوال که آیا در انتخابات آینده وارد کارزار انتخاباتی خواهد شد، چنین گفت«ما به انتخابات باور داریم و به انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنیم، اما در رابطه به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت تاکنون تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و شاید از یک فرد مناسب که مورد قبول بیشتر شهروندان و جامعه جهانی باشد، حمایت نماییم».

حکمتیار بر این موضع خود که طالبان به دو دسته‌ای خوب و بد تقسیم می‌شوند، پافشاری کرده و طالبان خوب را برادر خود خواند.

آقای حکمتیار می‌گوید باید شرایط معقول طالبان خوب پذیرفته شود و به حرف‌های شان گوش داده شود.

او گفت«ما طالبان خوب را برادر ناراض خطاب می‌کنیم که به جنگ وادار شده اند، آنان از جنگ خسته اند و باید حرف‌های خوب آنان را پذیرفت و با آنان صلح کرد».

حکمتیار در سفر ولایتی خود به هرات با متنفذین قومی، سران اقوام و مقام‌های حکومتی در چند روز اخیر دیدار کرده است، سفر آقای حکمتیار به هرات در حالی‌ست که سران حزب جمعیت نیز در این اواخر به ولایت‌های مختلف و به ویژه هرات سفر کرده اند.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد