از روز جهانی صلح امروز در هرات در حالی بزرگداشت به عمل آمد که شماری از سیاست‌مداران، اعضای شورای ولایتی و شهروندان از کارکرد شورای عالی صلح و کمیته ولایتی صلح در هرات راضی نیستند. شماری از اعضای شورای ولایتی هرات کارکردهای شورای صلح و کمیته ولایتی صلح در هرات را نمایشی دانسته و می‌گویند […]

از روز جهانی صلح امروز در هرات در حالی بزرگداشت به عمل آمد که شماری از سیاست‌مداران، اعضای شورای ولایتی و شهروندان از کارکرد شورای عالی صلح و کمیته ولایتی صلح در هرات راضی نیستند.

شماری از اعضای شورای ولایتی هرات کارکردهای شورای صلح و کمیته ولایتی صلح در هرات را نمایشی دانسته و می‌گویند فعالیت‌های آن‌ها دستاورد چشم‌گیری ندارد.

سکینه حسینی عضو شورای ولایتی هرات می‌گوید گفتگوهای صلح تنها یک بازی سیاسی برای رسیدن به اهداف سیاسی و قدرت برای عده‌یی است.

او می‌گوید«برای ما این جالب است که در افغانستان جانب متضرر که مردم باشد، در هیچ گفتگویی نقش ندارند و صلح به بازیچه برای یک‌عده سیاست‌مداران مبدل شده است».

در همین‌حال کامران علی‌زایی رئیس شورای ولایتی هرات می‌گوید حکومت افغانستان و مسؤلان در شورای عالی صلح به تعهدات ‌شان نسبت به افرادی‌که به پروسه صلح پیوسته اند، پایبند نیستند.

آقای علی‌زایی با انتقاد شدید از روند گفتگوها و فعالیت‌ها در زمینه صلح می‌گوید روش‌های گذشته برای ایجاد صلح  کارساز نیست.

او می‌گوید«این حرف را مردم می‌زنند و به شورای ولایتی بارها شکایت کرده اند که این روش سازگار نیست و باید در روند صلح تغییرات به‌وجود بیاید».

در همین‌حال در نشستی که به مناسبت روز صلح در هرات برگزار شده بود، گلبد‌الدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی و یکی از مخالفان سرسخت حکومت که قریب به یک‌سال پیش به پروسه صلح پیوست، از روند گفتگوهای صلح اعلام نارضایتی کرد.

آقای حکمتیار با بیان این مطلب که صلح نیاز به عدالت دارد گفت، حکومت باید در استراتیژی روند صلح تجدید نظر کنند.

وی بیان کرد«سیاست‌مداران باید تغییرات عمیق و اساسی را در روند صلح به‌وجود بیاورد و خاتمه دادن به جنگ و آوردن صلح وظیفه ایمانی هر فرد مؤمن می‌باشد».

از روز جهانی صلح در حالی تجلیل به‌عمل می‌آید که گروه‌های مسلح مخالف حکومت، روز به روز بر موضع جنگ پافشاری بیشتری می‌کنند و این‌که صلح افغانستان چه زمانی تحقق پیدا خواهد کرد، بستگی به زمان دارد.

دسته بندی: سیاسی, فرهنگی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد